וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "המצב ברצועת עזה בלתי נסבל"

באן קי מון נועד עם הנשיא פרס וקרא להפסקת אש מיידית בין ישראל לחמאס. פרס: "דעת הקהל העולמית לא יצאה נגד הירי על הנגב"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, נועד הערב (חמישי) עם נשיא המדינה שמעון פרס. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו השניים קרא מזכ"ל האו"ם להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. "זוהי תקופה קשה לישראל ולפלסטינים. אני מגנה את ירי הרקטות מעזה לעבר ישראל, תמיד ראיתי את ירי הרקטות כפעולת טרור ויש להפסיק אותן מיד. אזרחים במדינה נורמלית לא צריכים לחיות בצורה שכזו. לישראל יש זכות להגן על אזרחיה, ואני אגן על זכותה זו, יחד עם זאת יש לה גם חובות להתנהג בחוכמה".

מזכ"ל האו"ם הוסיף: "אני מביע את דאגתי על מה שקורה בעזה, זה מצב בלתי נסבל ואני דורש הפסקת אש מיידית. ירי הרקטות חייב להיפסק והמתקפה הישראלית צריכה להסתיים, הסבל של האזרחים משני הצדדים צריך להסתיים. אני קורא לממשלה הישראלית ולחמאס להגיע להפסקת אש".

"מכבד את דעת הקהל הבינלאומית"

הנשיא פרס אמר במסיבת העיתונאים כי "אני מכבד את דעת הקהל הבינלאומית אך היא לא הצליחה לעצור את הירי לעבר ישראל, לא הייתה הצעה אחרת כיצד לעצור את הירי, אנו התאפקנו ולא עשינו דבר וספגנו ביקורת בארצנו על ההתאפקות הזו".

פרס הוסיף כי "אנו גאים להיות חברים באומות המאוחדות עם כל הזכויות והחובות אבל יש חברה אחת בארגון זה – אירן, שקוראת בגלוי להשמיד את ישראל, ובנוסף מממנת את ארגוני הטרור. אנו לא נהנים מהסבל הפלסטיני זה נגד המוסר שלנו. אנו מודים לך על שהגעת לאזור, המצב מסובך ביותר ונאזין להצעותיך בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully