וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "דברי אולמרט נגדי - פיקציה"

מזכירת המדינה הגיבה על דברי רה"מ, לפיהם הנשיא בוש אילץ אותה להימנע בהצבעה באו"ם. "הוא לא מודע למה שבוש אמר לי"

"הדברים שראש הממשלה אולמרט אמר הם פיקציה, אם זה אכן היה הפירוש שלו לדברים". כך אמרה הערב (רביעי) מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליזה רייס, בתגובה לדברי ראש הממשלה אהוד אולמרט, לפיהם הנשיא ג'ורג' בוש אילץ אותה להימנע בהצבעה על החלטת מועצת הביטחון שקראה להפסקת אש ברצועת עזה.

בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג" הבהירה רייס, כי "ראש הממשלה אולמרט כלל לא מודע למה שהנשיא בוש אמר לי". היא הבהירה כי היא רוצה "לתת לו ליהנות מהספק". "אולי זה לא בדיוק מה שהוא אמר", סיכמה. גורם במשרד ראש הממשלה אמר בתגובה לדברים, כי אולמרט עומד מאחורי הדברים שאמר.

במהלך ביקור באשקלון לפני יומיים מסר אולמרט את גרסתו לאירועים שהובילו להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם. "מסיבות שאינן ברורות לנו, מזכירת המדינה חשבה להוביל הצעה במועצת הביטחון ואנחנו לא רצינו שהיא תצביע בעד", סיפר ראש הממשלה. "פתאום הסתבר שיש הצבעה לגבי הפסקת אש מיידית תוך עשר דקות. דרשתי לדבר עם בוש, אמרו לי שהוא בפילדלפיה בהרצאה, אמרתי שזה לא מעניין אותי ושיוציאו אותו", המשיך.

לאחר שקרא לבוש "ידיד שלא היה כדוגמתו לישראל", המשיך אולמרט: "קראו לבוש מהבמה, הכניסו אותו לחדר אחר ושם הוא קיבל את שיחת הטלפון שלי. אמרתי לו, 'אינך יכול לתמוך בהחלטה זו' והוא ענה, 'איני יודע על כך דבר. איני בקיא בנוסח ההחלטה'. לאחר שאמרתי לו שאני מכיר אותה ושהוא יכול לסמוך עליי בעניין, הורה בוש למזכירת המדינה לא להצביע בעד ההחלטה. היא נמנעה מההצבעה וספגה השפלה", סיכם ראש הממשלה.

הבית הלבן הכחיש אתמול את הדיווחים לגבי שיחת טלפון שהתקיימה כביכול בין אולמרט לבוש. "ראיתי את הדיווחים בתקשורת והם אינם נכונים", מסר דובר הבית הלבן גורדון ג'ונדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully