וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכללת ספיר לא מצליחים לשוב לשגרה

הסטודנטים מפחדים לבוא, חלק מהמרצים מגוייסים בצו 8 ללחימה בעזה ושיעורים רבים בוטלו. במכללת ספיר העסקים לא כרגיל

המקום הרגיש ביותר מבחינת חזרה ללימודים, הוא מכללת ספיר, קרבתה אל גבול רצועת עזה, והעובדה ששוהים בה בעת ובעונה אחת אלפי תלמידים ואנשי סגל. הפכו אותה למטרה נוחה לפגיעה של רקטות קסאם, ואף גבו חיים. בחודש פברואר 2008 נהרג רוני יחיא מרקטת קסאם שפגעה בשטח המכללה.

מכללת ספיר משתרעת על שטח רחב ולצידה ממוקמים גן ילדים ושני בתי ספר אזוריים. העובדה כי המכללה ובתי הספר שלידה, ממוגנים באופן מיטבי ושכבות הבטון עצרו כבר כמה פעמים חדירות של רקטות לכיתות מלאות בתלמידים, לא מצליחה למנוע את הפאניקה של התלמידים.

היום היו אמורים התלמידים לשוב לכיתות ולסדנאות, אך רבים מהם לא הגיעו למכללה, זאת נוכח התייצבות כמעט מלאה של סגל ההוראה: "למעט מקרים שגרתיים של מילואים בצו 8 או מוכרים, מחלה וכדומה, יש התייצבות מלאה של מרצים ומתרגלים" סיפר סיימון תמיר, דובר מכללת ספיר, "אפשר בהחלט לראות את זה כהיענות והזדהות עם הצורך לשמור על שגרה ככל האפשר".

אגודת הסטודנטים של המכללה, קיבלה פניות רבות מתלמידים, שהביעו חשש להגיע למכללה: "התקשרו תלמידים רבים ואמרו שהם מפחדים לבוא. הם חרדים מפני מה שעלול להתפתח", סיפר עדן שמואלי, סגן יושב ראש אגודת הסטודנטים של המכללה. "אם כי יום ראשון הוא ממילא יום שבו יש מעט תלמידים, אז אי אפשר לקבוע את המדד לפי היום הזה", אמר.

לדבריו, בכוונתם לקיים היום דיון של האגודה ולהחליט על הדרך שבה ינקטו: "בעיית המגורים באזור למשל, היא לא פשוטה. יש כאן 1,500 סטודנטים, שמתגוררים בחדרים בקיבוצי האזור והם בכלל לא ממוגנים. תהיה להם בעיה להישאר בהם, כי הישובים עדיין לא דאגו למיגון. אנחנו שוקלים עכשיו כמה צעדים: אם נראה שיש הרבה מאוד תלמידים המתכוונים להעדר מהשעורים, נצטרך לבוא בדברים עם הנהלת המכללה, כדי לראות איך פותרים את הבעיה הזאת".

לטענתו, "הנציגים שלנו אוספים עכשיו מידע לגבי התלמידים בשדרות ובישובים מסביב, זאת כדי שנוכל לבוא לדיון כזה עם נתונים מסודרים. אנחנו לא פוסלים גם צעדים לשיבוש הלימודים, אבל לא נרצה להגיע לזה והצעד הזה יהיה האחרון שננקוט בו, אם בכלל". האגודה בוחנת בשלב הזה ביצוע הסעות לתלמידים ממרכז הארץ למכללה, כדי לאפשר להם להגיע ללימודים.

"לא רוצה לסכן את עצמי"

הצצה ברישומי המחלקות השונות של המכללה, מצביע על שעור רחב של ביטול שעורים מטעם המרצים. במחלקה לתקשורת למשל, היו רשומים עד לשעות הצהרים, למעלה מעשרה ביטולי שעורים להיום ולימים הקרובים. חלק מהסיבות אמנם הן בגלל שהמרצים במילואים, אך יש בהם לא מעט גם שהסיבה היא 'היעדרות', ללא נימוק מיוחד.

הודעות דומות, אם כי לא במספר גבוהה, נמסרו גם במחלקות אחרות: "אני לא מגיעה ללמד, כי אני לא רואה שום טעם לסכן את עצמי" אמרה לוואלה! חדשות אחת המרצות, "אני גרה בבאר שבע, המופגזת מהעימות הנוכחי. הדרך לשם, למכללה, עוברת בישובים שבטווח הפגיעות, זה מלחיץ ומחריד. יחד עם זה, אני לא חושבת, שגם סטודנטים יגיעו כדי ללמוד". בינתיים הלימודים ימשכו כסדרם, לפחות על הנייר, ולוח הזמנים (של מבחני הגמר והמטלות האקדמאיות), יישאר כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully