וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי הדרום חוזרים ללמוד תחת איום הרקטות

אחרי כשלושה שבועות בבית, החליט פיקוד העורף על חזרה הדרגתית של ילדי הדרום ללימודים. הלימודים יתקיימו רק במרחבים מוגנים ובמקלטים

מערכת וואלה!

(צילום: יוסי בדלוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

משרד החינוך הודיע כי פיקוד העורף מתיר לקיים היום (ראשון) לימודים בטווח של עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה ובמקומות שאושרו על ידו בטווח של שבעה עד 40 קילומטרים ברצועה. במשרד החינוך ממליצים להורים שמעוניינים לדעת באילו בתי ספר בדיוק יתחדשו היום הלימודים לפנות לקו הפתוח של מחוז דרום במשרד החינוך בטלפון שמספרו 1-800-204-402. כמו כן ניתן לפנות למוקדי הרשויות המקומיות.

בעיר אשקלון החליטה העירייה שהלימודים במוסדות החינוך לא יתחדשו היום. סופי פנחס, חברה בוועד ההורים המרכזי של העיר, בירכה על ההחלטה: "אני מחזקת את ההחלטה של ראש העירייה בני וקנין. בבתי ספר כמו זה שאני מייצגת יש מבנה חד קומתי וזה אומר שגם אם הלימודים יחודשו באופן הדרגתי, אי אפשר יהיה לקיים שם לימודים. עד שלא יחתמו על הסכם הפסקת אש, לא ניתן יד ללימודים באשקלון. בתי הספר באשקלון לא ממוגנים ולכן אי אפשר ללמוד בהם".

"החלטה משמחת"

בעיר שדרות שנמצאת במרחק של קילומטרים ספורים מהרצועה, הוחלט כי היום יתקיימו הלימודים ברוב מוסדות החינוך. דוברת העירייה סימה גל אמרה כי "הלימודים יתקיימו בבתי הספר ובגני ילדים ממוגנים. בבית הספר "יסודי התורה" לא יתקיימו לימודים מפני שהוא לא ממוגן. אימצנו את ההנחיה של פיקוד העורף על מנת לחזור לשגרה כמה שיותר מהר".

יחד עם זאת, בעירייה הוחלט כי בהסעות התלמידים לבתי הספר לא יהיו יותר משבעה תלמידים בכל הסעה. הדבר אמנם מחייב הרבה יותר הסעות והיערכות מוגברת, אבל יקטין משמעותית את הסיכוי שתלמידים ייפגעו בדרכם לבית הספר, אמרו בעירייה.

תושב שדרות חיים קוזניץ סיפר כי "ההחלטה משמחת את התושבים. בתי הספר ממוגנים וזה יאפשר להורים קצת לנשום. בכל מקרה אני מעריך שההתייצבות תהיה מועטה". יו"ר ועד ההורים הכללי במקיף הכללי בשדרות יוסי סויסה: "מצד אחד אנחנו לא צריכים לתת לחמאס הנתעב לשנות את שגרת חיינו ומצד שני אנחנו חרדים לגורל ילדינו. אנחנו חייבים להכניס את הילדים לשגרה בהדרגה".

בב"ש ואשדוד יתכוננו לבגרויות

בעיר יבנה הוחלט כי תלמידי בתי הספר היסודיים יחזרו ללימודים לסירוגין. בשעות הבוקר תלמידי כיתות א'-ג' ולאחר מכן ילמדו תלמידי ד'-ו'. בנוסף לכך יחזרו ללימודים ביבנה גם תלמידי כיתות י"א וי"ב. בגנים בעיר יבנה יתקיימו הלימודים כסדרם, למעט מספר גנים אשר ישובו ללמוד במרחבים מוגנים.

בערים באר שבע ואשדוד הוחלט כי תלמידי כיתות י"א-י"ב הלומדים למבחני הבגרויות יחזרו ללמוד היום בהדרגה. דובר עיריית אשדוד אדי בן חמו אמר כי "בתי הספר ערוכים לקלוט את התלמידים. זו תקופה של בגרויות וחבל שתלמידים יושבים בבתים. אנחנו מאפשרים להם להכין את עצמם לקראת הבגרויות בתנאים מוגנים. לא נבוא בטענות להורה שלא ירצה לשלוח את הילד שלו לבית הספר, אבל המערכת מבטיחה 100 אחוז מיגון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully