וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: הרשות תשלוט בגבול בין עזה למצרים

ה"טיימס" הבריטי מדווח כי דיפלומטים גיבשו יוזמה להפסקת אש, לפיה תקבל הרשות את השליטה באזור הגבול, ופקחים טורקים וצרפתים ישהו ברפיח ובכרם שלום. משלחת חמאס יצאה לקהיר לדון בהצעה

יוזמה חדשה להפסקת אש בין ישראל לחמאס עשויה להחזיר לעזה את הרשות הפלסטינית. עיתון "הטיימס" הבריטי דיווח הבוקר (שבת), כי לפי היוזמה, תשלוט הרשות בגבול בין עזה למצרים, ואילו במעבר כרם שלום ובמעבר רפיח ישהו פקחים טורקים וצרפתים. כך ניתן יהיה לפתוח את מעברי הגבול לראשונה מאז תפס חמאס את השלטון בעזה ביוני 2007.

לפי הדיווח, דיפלומטים העלו את היוזמה לאחר שישראל וחמאס סירבו לקבל את החלטת האו"ם הקוראת להפסקת אש מיידית. התכנית נמצאת במשא ומתן כחלק מהיוזמה המצרית עליה הכריז חוסני מובארק, אולם היא ניצבת בפני מספר בעיות, אחת מהן היא סירוב חמאס להצבת כוח בינלאומי בגבול.

כחלק מהמשא ומתן יצאה אמש משלחת של חמאס לקהיר כדי לדון בהצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה. המשלחת כוללת את דובר הארגון אימן טהא וכן בכירי הארגון סלאח ברדוויל וג'מאל אבו האשם. בראיון לרשת אל-ג'זירה אמר טהא כי "המשלחת תציג להנהגה המצרית את הערותיה בנוגע להצעה המצרית". לדברי טהא, ההצעה המצרית הוצגה לארגון באופן רשמי ובכוונת המשלחת לדון בה עם הבכירים המצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully