וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל עזב הלילה את ונצואלה

"מדובר ברגע הקשה ביותר ב-50 השנים בהן יש לוונצואלה ולישראל יחסים דיפלומטים", אמר שלמה כהן לפני שעלה למטוס

שגריר ישראל בוונצואלה עזב הלילה (שבת) את המדינה, זאת לאחר שנשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, הורה לגרש אותו בעקבות התקיפות בעזה. צ'אווס הודיע לשגריר, שלמה כהן ולצוות השגרירות כי עליהם לעזוב את המדינה עד יום שישי.

כהן אמר לסוכנות הידיעות איי.פי לפני שעלה למטוס בדרכו לגרמניה כי "מדובר ברגע הקשה ביותר ב-50 השנים בהן יש לוונצואלה ולישראל יחסים דיפלומטים, אנו מקווים כי היחסים יחזרו למצבם הקודם בקרוב". צ'אווס כינה את סילוקו של השגריר הישראלי כ"מחווה של כבוד" בעקבות תקיפות צה"ל בעזה, בהן נהרגו קרוב ל-800 בני אדם. כהן ניסה להגן על מדיניות ישראל בתגובה לדברים ואמר כי במצב הנוכחי לא הייתה לישראל אלטרנטיבה אחרת לפעולה.

בישראל שוקלים בימים האחרונים לסלק את נציג שגרירות ונצואלה, בתגובה להחלטה על גירוש שגריר ישראל בוונצואלה שהתקבלה לפני ארבעה ימים. בארבע השנים האחרונות חלה הידרדרות עקבית ביחסים בין שתי המדינות. גורמים במשרד החוץ העריכו כי השגריר כהן יוחזר לישראל עד לתום פעולת צה"ל ברצועת עזה. יחד עם זאת, אמרו הגורמים כי קיימת האפשרות שהדבר יוביל לניתוק היחסים עם ונצואלה.

בעוד ישראל מחזיקה שגריר קבוע בקאראקס, הנציג הוונצואלי בישראל הוא דיפלומט מדרג זוטר. זאת בהמשך להרעה המתמדת ביחסים בין שתי המדינות מאז עלה הנשיא צ'אווס לשלטון במדינה. ציאווס ידוע בביקורת החריפה שהוא משמיע כלפי ארצות הברית וישראל וממשלו מקיים קשרים הדוקים עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully