וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההצבעה בקבינט על הרחבת המבצע

השרים התבקשו להכריע האם להעמיק הפעילות ולהכניס כוחות מילואים נוספים לרצועה או לתת הזדמנות למהלכים להפסקת הלחימה. שגרירת ישראל באו"ם: בוחנים הצעת מצרים להפסקת אש

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ההצבעה בקבינט המדיני-ביטחוני לגבי הרחבת פעולות צה"ל ברצועת עזה נדחתה למועד לא ידוע.

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני התכנסו הבוקר (רביעי) בתל אביב כדי לדון בהמשך הלחימה ברצועת עזה ובאפשרויות שעומדות בפני ישראל. השרים שמעו סקירות מגורמי הביטחון ויידרשו להכריע האם להרחיב ולהעמיק את פעולת צה"ל - דבר שיחייב כנראה כניסה מסיבית לתוך השטח הבנוי ברצועה - או להיענות ליוזמות הבינלאומיות להפסקת אש.

אחת היוזמות להפסקת אש היא של נשיא מצרים חוסני מובארק. על פי הצעתו, ישראל וחמאס יסכימו לנצור את נשקם באופן מיידי ויאפשרו מעבר חופשי של סיוע הומניטרי לעזה. לאחר מכן תזמין מצרים את נציגי ישראל והפלסטינים לשיחות על הסדרים ארוכי-טווח שיכללו הגנה על הגבולות והסרת המצור מעל הרצועה. מובארק הציג אמש את הצעתו בהודעה קצרה שמסר לאחר פגישתו עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בשארם א-שיח.

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליסה רייס הביעה הלילה את תמיכתה ביוזמה המצרית. בנאום במועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק, אמרה רייס, כי "עלינו להסכים בדחיפות על הסכם הפסקת אש שיוכל להחזיק ויוכל להביא ביטחון אמיתי".

רייס ציינה, כי "בהקשר זה אנחנו מרוצים ומשבחים את הודעתו של נשיא מצרים, ומעוניינים להתעדכן ביוזמה זו". היא הדגישה, כי ארצות הברית מתעקשת על הפסקת אש יציבה, וכי אין לחזור למצב שקדם לפעולת צה"ל ברצועת עזה. "הפסקת אש שתחזור לתנאים אלו אינה מקובלת", אמרה רייס.

שגרירת ישראל באו"ם פרופ' גבריאלה שליו אמרה לאחר הדיון במועצת הביטחון, כי ישראל בוחנת ברצינות רבה את ההצעה המצרית להפסקת אש. הפרופ' שליו אמרה לכתבים, כי בניגוד להצעתו של מובארק, ישראל דוחה מכל וכל את ההצעה של לוב, משום שמדובר בהצעה חד צדדית. השגרירה גם האשימה את חמאס בכך שהוא משתמש בתושבי עזה כבמגן אנושי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully