וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת שירה נגד המלחמה בעזה

אנשי רוח הקריאו שירת מחאה מול מסיבה בבית ביאליק בת"א, בה נכח גם נשיא המדינה. במקביל, השתתפו מאות בהפגנה ביפו

מערכת וואלה

(צילום: ישראל פוטרמן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

משוררים ואנשי ערכו אמש (שלישי) בתל אביב הפגנת שירה נגד הרג אזרחים בעזה. אנשי הרוח בחרו להביע את מחאתם מול בית ביאליק בעיר, שם נערכה באותה שעה מסיבת הפתיחה החגיגית של המקום בהשתתפותם של נשיא המדינה שמעון פרס והרב לאו. המפגינים הקריאו לבאי המסיבה את שירו המפורסם של ביאליק "על השחיטה".

בהפגנה נכחו בין השאר חתן פרס רה"מ אהרן שבתאי, המשורר יצחק לאור, הבימאית יעל רונן, המשורר תמיר גרינברג, הבמאי אודי אלוני, הצייר דוד ריב, והבמאי ארי ליבסקר. הם הסבירו כי ההפגנה נערכה בבית ביאליק כדי "להזכיר לחוגגים את הטבח המתחולל בעזה". "המתים בעזה, המתים בשדרות - כולם קורבנות של חטא היוהרה של המנהיגים שלנו" קרא הבמאי אודי אלוני לעבר נשיא המדינה, והוסיף: "אנשי תרבות, איך אתם בתוך בית ביאליק שותים שמפניה, כשאנשים מתים בעזה?". בשלב מסוים יצאו חלק מהמוזמניםוהצטרפו למפגינים.

בתוך כך, מאות בני אדם השתתפו אמש בהפגנה ביפו. המפגינים קראו לעצירת ההרג והסרת המצור מעל תושבי עזה. לדברי מארגני ההפגנה, "ביקשנו להעביר בעצרת מסר ברור כי למרות הנסיונות להפחיד ולהשתיק את מתנגדי המלחמה, יהודים וערבים, הקולות השפויים מחוייבים להמשיך למחות בקול נחוש".

לאחר הפגנה ביפו בשבוע שעבר נעצרו עשרות בני אדם. לטענת המפגינים, פעילים פוליטים ובהם אישי ציבור ביפו נעצרו או זומנו לחקירה. "מטרתן האחת והיחידה של חקירות אלה היא יצירת אווירה של הפחדה, טרור פוליטי, וסתימת פיות בקרב הציבור היפואי הערבי", אמרו המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully