וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "מקווה שהמבצע בעזה יסתיים מהר"

ראש הממשלה סייר ביישובי הדרום: "לא תהיה הפסקת אש ללא עצירת ההברחות ממצרים לרצועה". ברק: "ננחית מכה חזקה לחמאס"

(צילום: רויטרס, עריכה:איילת שולמן)

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק סיירו היום (שלישי) בנפרד באזור הדרום. בדברים שנשא אולמרט בביקורו, הוא שב והדגיש כי ישראל לא תסכים להפסקת אש שלא תכלול פיתרון להברחות הנשק מסיני לעזה. "אנו מקווים שהמערכה תהיה מהירה ביותר, אין לנו עניין למשוך את המערכה הזאת עד בלי די. אם יתקיימו שני תנאים יסודיים ונוכל להפסיק: תנאי אחד שהברחת אמצעי הלחימה מסיני תיפסק באופן מוחלט, לא בסיסמא, לא במילים גבוהות אלא בסידורים מעשיים בשטח, שיגרמו לכך שאי אפשר יהיה להעביר טילים מסיני לתוך עזה"

לדברי אולמרט, "כשהתחלנו את הרגיעה לפני חצי שנה טווח הקסאמים היה 13 קילומטר. עכשיו נורים טילים לטווח של 40 קילומטר. את הטילים הם קיבלו במהלך הרגיעה. לא נהיה מוכנים לרגיעה כזאת".

אולמרט הוסיף ואמר כי "אינני איש מלחמות, אני רוצה לעשות שלום. שלום שתנאיו יהיו כואבים אבל יביאו יותר בטחון מאשר המצב הקיים". הוא אמר כי הוא הקדיש את השנתיים האחרונות להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים ועם הסורים. "הבעתי נכונות לויתורים כואבים" הוא טען.

גם שר הביטחון סייר היום באזור הדרום. "אנחנו ביום האחת עשרה של מבצע עופרת יצוקה", פתח ברק את דבריו, "זה מבצע מורכב ידענו שיהיה קשה מהרגע שהחלטנו, ואמש גם שילמנו מחיר כבד. אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולים לפצועים". ברק הוסיף ואמר כי "זהו קרב מר אבל בלתי נמנע. מדינת חפצת חיים אינה יכולה להרשות לארגון טרור לשנות את אורח חייה ולמרר את חייה. יצאנו כדי להנחית מכה קשה לחמאס, ולשנות את מציאות החיים כדי להביא שקט ובטחון לאזרחים ולפעול לבלימת ההברחות של אמצעי לחימה לעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully