וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: "נבחן מחדש את יחסינו עם ישראל"

ראש ממשלת ירדן איים כי היחסים עם ישראל בסכנה בעקבות הפעולה ברצועת עזה. אבו מאזן: אפנה לאו"ם כדי לעצור המבצע

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

ראש ממשלת ירדן, נאדר א-ד'הבי איים הערב (ראשון) כי לאור פעולת צה"ל ברצועת עזה, "תבחן ירדן מחדש את יחסיה עם ישראל", כך דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". לפי הדיווח, א-ד'הבי אמר בנאום בפרלמנט הירדני כי ממשלתו "שומרת לעצמה את כל האופציות, ביניהן בחינה מחדש של יחסיה עם ישראל, מתוך כוונה לשמור על האינטרס העליון".

בתוך כך, עבדאללה מלך ירדן קרא למועצת הביטחון של האו"ם לקבל בדחיפות החלטה שתחייב את ישראל "להפסיק את המתקפה ברצועת עזה, לפתוח את המעברים ולסיים את האסון ההומניטרי". עבדאללה הבטיח עוד כי ירדן תשקיע כל מאמץ אפשרי להפסיק את פעולת צה"ל בעזה. "כל ירדן מביעה את זעמה כלפי המתקפה הישראלית. ישראל לא תחיה בביטחון אלא אם הפלסטינים יקבלו את זכויותיהם ויקימו מדינה", אמר.

יו"ר הרשות אבו מאזן גינה את פעולת ישראל בעזה ואמר כי מטרתה הראשונה של הרשות היא "לעצור את ההתקפות על אנשינו ברצועת עזה". אבו מאזן הוסיף כי בכוונתו לפנות לאו"ם כדי לעצור את המבצע הקרקעי בעזה.

לפני שבוע הצית חבר פרלמנט ירדני את דגל ישראל במהלך ישיבת הזדהות עם תושבי עזה. חברי פרלמנט נוספים חתמו על עצומה שקראה לגרש את השגריר הישראלי מעמאן ולהשיב את השגריר הירדני מתל אביב. במהלך השבוע האחרון נערכות בעמאן הפגנות מחאה רבות נגד פעולת צה"ל בעזה. כוחות הביטחון הירדנים מתעמתים לא פעם עם המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully