וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "הסדר מדיני צריך לפעול נגד חמאס"

שרת החוץ אמרה כי "אין כוונה לייצר הסכם מדיני עם חמאס, אלא נגדו". לדבריה, היא פועלת לספק אורך נשימה מדיני לצה"ל

"המבצע הזה הוא נגד טרור והפעילות המדינית בהקשר שלו מתמקדת במתן האפשרות להמשיך במבצע ובדרכים לפגוע בהתחמשות החמאס בעתיד. ההברחות חייבות לקבל מענה. זהו החלק המדיני הקריטי בעיני". כך אמרה היום (ראשון) ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ ציפי לבני בישיבת הממשלה בקריה בתל אביב.

לדברי לבני, "מטרות המבצע הזה הן צבאיות. נכנסנו כדי לפגוע בטרור ולפגוע ביכולת ובמוטיבציה של חמאס. עמדתי על הצורך בטווח הארוך להביא למיטוט שלטון החמאס ידועה. זה לא עניין למבצע בודד, וכל הסדר צריך לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל אל מול חמאס. תוצאה של הסדר מדיני עם חמאס מנוגדת למטרה האסטרטגית והפעילות המדינית מתמקדת בהחלשת חמאס ובפגיעה בו. אין כאן כוונה לייצר תוצר מדיני עם החמאס. אנחנו צריכים תוצרים מדיניים נגד חמאס".

שרת החוץ דיווחה לשרים, כי בשיחותיה עם מנהיגי העולם היא מבהירה את התנגדותה "לכל נרטיב שמטיל גזירה שווה בינינו ובין חמאס. חמאס מפעיל טרור ואנחנו פועלים מתוקף זכותנו להגנה עצמית. במקביל אנו מקפידים הקפדה יתרה על קיומו של הבידוד הבינלאומי שיצרנו נגד חמאס מאז השתלט על הרצועה. יש כאן מלחמה נגד ארגון טרור, זו לא מלחמה בין מדינות שדורשת הסדר ביניהן".

עוד אמרה לבני, כי "היכולת שלנו כמקבלי החלטות לספק אורך נשימה מדיני קשורה קשר ישיר לתהליכים הפנימיים המתרחשים במדינות ערב. ברור שהתמונות שימשיכו להגיע מעזה יקשו על כולם להמשיך לעמוד מול זה. על כן, אנו מתמקדים עכשיו בהגברת הפעילות ההומניטרית שלנו ולצורך כך אנו פותחים היום חמ"ל מיוחד של משרד החוץ והמתפ"ש ואליו נביא את נציגי הארגונים ההומניטריים הפועלים בעזה ואת התקשורת הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully