וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברי ראש הממשלה - הנאום המלא

עם תחילתה של הפעולה הקרקעית בעזה, פנה הבוקר רה"מ לאזרחי ישראל. הנאום המלא שנשא בפתח ישיבת הממשלה בקריה

בוקר טוב,

ביום שישי אחר הצהריים כינסתי את הקבינט הביטחוני מדיני על מנת לקבל החלטות בדבר המשך פעילות צה"ל בדרום.
במהלך השבוע שקדם לכינוס הקבינט ניהלתי פגישות רבות עם עמיתיי שרת החוץ ושר הביטחון ועם ראשי זרועות הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, ראש המטה לביטחון לאומי ואנשיהם. ניתחנו עד דק את המהלכים השונים לגבי המשך המבצע ואת הדרכים העומדות בפנינו כדי להשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו.

בסופו של יום, השעה כבר הייתה ארבע לפנות בוקר כמדומני, הגענו למסקנה, בעקבות המלצת הרמטכ"ל והפיקוד העליון ובגיבוי מלא של זרועות הביטחון לרבות ראש השב"כ וראש המוסד , שאין מנוס מביצוע פעולה קרקעית ברצועת עזה על מנת לנסות ולהשיג את יעדי המבצע.

הפעולה הקרקעית שהתחלנו בה אמש, כחלק מן המבצע כולו, נועדה לבסס את החתירה שלנו לשנות את המציאות הביטחונית בדרום. כוחות צה"ל יצאו לפגוע בתשתית הצבאית שהקים החמאס ולהשתלט על אזורי השיגור מהם נורו רוב הטילים שפגעו בחודשים ובשבועות האחרונים בשדרות, באשקלון ובימים האחרונים גם באשדוד. ביקשתי ממערכת הביטחון למסור לי כמה שיגורים היו לעבר יישובי הדרום מאותם אזורים שבהם שוהה כעת צה"ל. הנתון מדהים: רוב מוחלט של השיגורים יצאו מאותם אזורים – 220 שיגורים רק בשבוע שמאז החל המבצע.

במדינה אחראית ונחושה לא ייתכן שהעורף יהיה יעד להתקפות וצבא נועז, חזק ומאומן לא יגן עליו. החלטנו ביום שישי, על-פי ההצעה שהבאתי בעצה אחת עם שרת החוץ וממלאת מקום רה"מ ועם שר הביטחון ועל-פי המלצת הרמטכ"ל ומערכת הביטחון, לשלוח את הבנים כדי להגן על ההורים, האחים והאחיות והשכנים שהותירו בבית. לא בלב קל הגענו למסקנה הזאת. משך חודשים ארוכים נתנו הזדמנות לרגיעה בתקווה שיימנע הצורך במבצע צבאי רחב. תקוותינו נכזבה.

אני רוצה להקדיש מספר מלים להורים ובני המשפחות של חיילי צה"ל ואנשי הביטחון הפועלים ברצועת עזה. חשבתי עליכם רבות מאז החל המבצע וביתר שאת ככל שהתקרבה ההכרעה על הפעולה הקרקעית. חככתי רבות עם עצמי ועם חבריי השרים האם יש עוד צעד, עוד מוצא, עוד מאמץ שלא עשינו בטרם אנו שולחים את הבנים למקום רווי ורוחש סיכונים – מקום שממנו עלולים חלקם שלא לחזור. בבוקר הזה אני יכול להסתכל לכל אחת ואחד מכם בעיניים ולהגיד שהממשלה עשתה הכל בטרם החליטה על היציאה למבצע.

זהו מבצע בלתי נמנע

במקביל לזירה הצבאית מתנהלת גם מערכה מדינית. בימים האחרונים קיימתי מגעים רצופים עם מרבית מנהיגי העולם החופשי, הצגתי בפניהם את עמדת ישראל ויעדיה ודנתי עימם באילוצים הבלתי נמנעים שגרמו למדינת ישראל להגיע למסקנה שאין מנוס מהפעלת כוחה על מנת להביא לשינוי המצב. הזירה המדינית אינה פשוטה – גם ידידינו הטובים ביותר מודאגים ומוטרדים, אך רובם הגדול מבינים ותומכים.

אני שואב עידוד רב מעמדת נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שאמר לי כי עלינו להבטיח שחמאס לא רק יפסיק את הירי אלא גם לא יוכל לעשות זאת בעתיד.

ישראל איננה נלחמת נגד העם הפלסטיני בעזה. הם אינם אויבינו – גם הם קורבנות של דיכוי אלים ורצחני מצד אותם ארגוני טרור. להם אני אומר בשם עם ישראל כולו – לא ניתן ליצור משבר הומניטרי ברצועת עזה. נעזור באספקה של מזון ותרופות כפי שמדינה נאורה ומוסרית חייבת לנהוג.

לישראל אין עניין לפתוח חזיתות נוספות מלבד החזית בדרום. לא במזרח ולא בצפון. אולם הזהירות מחייבת ולאורה הנחיתי את מערכת הביטחון לגלות עירנות גבוהה ביותר ולהיות ערוכה לכל התפתחות, אם מישהו יחשוב שזו ההזדמנות שלו לנצל את התמקדותה של ישראל בחזית הדרום כדי לנסות ולשנות את המציאות היציבה שנוצרה בעקבות אירועי העבר.

אני פונה לאזרחי ישראל – אלה רגעים לא פשוטים – הבנים שלנו נמצאים בשדה הקרב. הבה ונהיה ראויים לאומץ שלהם ולהקרבה. נשמור על קור רוח ולא נפריז בהתלהמות. נתנהג כחברה אחראית ושקולה כפי שאנו יודעים להיות ברגעי הכרעה בעלי חשיבות לאומית. לבי ולב עם ישראל כולו עם לוחמיו. אנחנו סומכים על אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט, פקודיו ולוחמיו בשדה הקרב, שיידעו למלא את שליחותם. ברכה מיוחדת שלוחה משולחן הממשלה לרמטכ"ל גבי אשכנזי ולראש השב"כ יובל דיסקין על הכנת הכוחות, אימונם, איסוף המודיעין והביצוע המדויק של המשימות.

אנחנו בדרג המדיני נמעט בהכרזות, נשתדל למסור לציבור מידע אמין ואחראי בזמן אמת ונניח ליריבויות למחלוקות ולמאבקים. עתה, יותר מכל יום אחר, עם ישראל הוא עם אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully