וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב סיכלה החלטה של מועצת הביטחון

לוב הגישה טיוטת החלטה שקראה לסיים את האש בעזה, אך לא ציינה את הירי לעבר ישראל. ארה”ב מנעה ההחלטה בטענה שהיא ”חד צדדית”

(צילום: רויטרס. עריכת וידרו" גדי וינסטוק)

מועצת הביטחון של האו"ם לא הצליחה להגיע אתמול (שבת) להסכמה בדבר נוסח הצהרה הקוראת להפסקת אש מיידית ברצועת עזה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. לאחר כמעט ארבע שעות של התייעצויות בדלתיים סגורות, חברי המועצה יצאו מחדר הדיונים מבלי שהגיעו להצהרה מוסכמת שהיתה אמורה לקרוא לישראל ולחמאס להפסיק את העימותים ביניהם.

הפגישה היתה השלישית מאז החלה פעולת צה"ל ברצועה ב-27 בדצמבר. שגריר צרפת באו"ם ז'אן-מוריס ריפר אמר ש"לא היתה הסכמה פורמלית בין חברות המועצה אבל כולם מאוחדים בדאגה נוכח העלייה באלימות וההידרדרות במצב וכולם מאוחדים בקריאה להפסקת אש מיידית ובת-קיימא".

הצעת טיוטה להצהרה, שהוגשה למועצה על ידי לוב בשם הליגה הערבית, הביעה "דאגה עמוקה" נוכח הפלישה הקרקעית של צה"ל וקראה לכל הצדדים "להגיע להפסקת אש מיידית ולכבדה".

אלא שבטיוטה לא הוזכרו התקפות הטילים המתמשכות של חמאס על ישראל, שבגינן יצאה ישראל לפעולה בעזה והשגרירים הבריטי והאמריקאי טענו שההצעה יותר מדי חד צדדית.

לדברי אלחנדרו וולף, המשנה לשגריר ארה"ב באו"ם, בוושינגטון מאמינים שחשוב "לא לחזור לסטטוס קוו" שמאפשר לחמאס לירות טילים על ישראל. "המאמצים שאנחנו עושים במישור הבינלאומי מוכוונים לקראת יצירת הפסקת אש בת-קיימא שמכובדת על ידי כל הצדדים", אמר וולף. "וזה אומר שאין יותר מתקפות טילים ואין יותר הברחות נשק."

סרקוזי ינסה לחדש את הרגיע

מוקדם יותר אתמול, האשים מזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא את מועצת הביטחון ב"התעלמות" מהמתקפה הישראלית בעזה ואמר כי הדחייה בהגעה להחלטה היא הוכחה לאי יכולתה של המועצה לשלוט בעימות.

ביום שישי, הבהיר נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש שהוא לא יגנה מתקפה קרקעית ישראלית בטענה שלישראל יש זכות להגן עצמה נגד מתקפות הטילים של חמאס.

מזכ"ל האו"ם בן קי מון קרא להפסקה "מיידית" של האלימות וביקש מישראל לאפשר לסיוע הומניטרי להיכנס לעזה. ואילו נשיא האסיפה הכללית של האו"ם, מיגל ד'אסקוטו מניקרגואה, תיאר את הפלישה הישראלית כ"מפלצתית". "פעם נוספת העולם תמה על חוסר התפקוד של מועצת הביטחון", טען ד'אסקוטו.

בתוך כך, נשיא צרפת ניקולס סרקוזי אמור להגיע למזרח התיכון ביום שני כדי ללחוץ על ישראל וחמאס לחדש את הסכם הרגיעה. סרקוזי יבקר במצרים, בישראל, בגדה, בסוריה ובלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully