וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול שגרירות ישראל בלונדון

המפגינים צעקו "ישראל היא פושעת". במקום היו גם 5 נטורי קרתא שאמרו: "המדינה היהודית-נאצית אחראית למות מאות חפים מפשע"

כ-300 בני אדם הפגינו אחר הצהרים (שני) זה היום השני ברציפות, מול שגרירות ישראל בלונדון, במחאה על ההתקפה בעזה ומאות ההרוגים שם. המפגינים נשאו שלטים הקוראים "לשחרר את פלסטין", "לסיים את המצור על עזה" ו"לעצור את השואה בעזה".

במשך שעה ארוכה צעקו המפגינים "אללה אכבר", "ישראל היא פושעת" ומדי פעם גם נשמעו קריאות "לסלק את היהודים מפלסטין". מרלין, סטודנטית בת 21 מלונדון, סיפרה לוואלה! חדשות כי "כל סוף השבוע ראיתי בטלוויזיה את תמונות הזוועה מעזה, והרגשתי שאני לא יכולה יותר לשבת בבית. מטוסים מפציצים ילדים קטנים, וכאן באנגליה כולם אדישים".

עשרות שוטרים, חלקם מיחידת פיזור המהומות של משטרת לונדון, אבטחו את ההפגנה. שתי שורות סדורות של שוטרים המתינו למפגינים כבר בתחנת הרכבת התחתית הסמוכה לשגרירות וקיבלו את פניהם שם. השאר הקיפו את מעגל המפגינים, שחסם את הכביש, ומנעו מהם מלהיכנס פיזית לחצר השגרירות.

להפגנה, שאורגנה על ידי שורת ארגונים פלסטיניים, הגיעו להביע את הזדהותם גם בריטים רבים, שאינם ממוצא מוסלמי. "בעולם צריכים לדעת שהציבור הבריטי, בניגוד לממשלה העלובה שלנו, לא תומך בהתקפות של ישראל על השטחים הכבושים", אמר דן, מהנדס בן 42 מלידס, שבילה בלונדון את חג המולד והגיע להפגנה עטוף בכאפיה. "בדרך כלל אני לא הולך להפגין, וגם לכאן לא חשבתי להגיע, אבל אחרי שאתמול השוטרים נהגו באלימות כלפי המפגינים, החלטתי לוותר על הקניות אחר הצהרים ולהגיע לכאן להביע את דעתי".

בתוך הקהל הרב, מוסתרים מעט על ידי דגלים גדולים של פלסטין, עמדה קבוצה של חמישה חסידים נטורי קרתא, שבאו גם הם להביע את מחאתם. "המדינה היהודית-נאצית אחראית למותם של מאות חפים מפשע", הסביר יחזקאל, בחור ישיבה בן 24, לכל מי שרצה לשמוע. "ההרוגים הם לא בגלל הטילים אלא בגלל הכיבוש הציוני של פלסטינה. הגענו לכאן כדי להביע סולידריות של יהודים אמיתיים עם אלו שסובלים מהמדיניות של מדינת ישראל. מדינה, שטוענת שהיא יהודית אבל היא לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully