וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול הדרום

וואלה! חדשות הזמינה את תושבי הדרום לשתף את הגולשים בעובר עליהם ולשלוח עדויות, סיפורים וצילומים מהשטח

בין עשרות הרקטות שנופלות על יישובי הדרום ותקיפות צה"ל בעזה ממשיכים תושבי דרום ישראל בשגרת חיים קשה. רובם יושבים במקלטים, כמה כבר נפגעו באופן ישיר. כצפוי, חלק הארי של הגולשים הביע שביעות רצון נוכח מבצע צה"ל והביע תקווה שהפעילות הצבאית תפגע בתשתיות החמאס.

"אנחנו גרים באשקלון, אנחנו לא מפחדים מקאסמים ואנחנו רוצים למסור לכל התושבים בישראל שלא יהיו בלחץ - אין מה לעשות, ככה זה החיים שלנו וחייבים להמשיך בשגרה", כתבה לנו הגולשת וניה ודימה. "אנחנו פה בשדרות עוקבים בדאגה רבה אחר כל ההתפתחויות, אבל עם זאת - אנחנו חזקים! אנחנו חזקים ויש לנו צבא חזק! אנחנו ננצח", הצטרפה גולשת המכונה "אחת", אל וניה ודימה.

גולשים רבים מצאו לנכון לעדכן על נפילות. "בסביבות השעה 11:10 נפל קאסם באשקלון, ללא אזעקה, בשטח פתוח", דיווחה "אלינור", והגולש חיים גוזלן צירף תמונה מארוע אחר בעיר.

היו אשקלונים דוגמת הגולש זאב סולוניק, שניצלו את הבמה כדי להביע תרעמות על תפקודם של הרשויות המקומיות: "אני עולה מברה"מ (1990), סטודנט להנדסה, ורואה שנים של שקר וניצול התקציב העירוני. כבר יותר משנה מאז שהעיר נהייתה, באופן קבוע, בהישג הקסאמים וטילי גראד המשופרים של הערבים. שמענו הרבה קולות נפץ, אך לרוב לא שמענו את האזעקה. לא מדובר פה על קולות של מבצעים בתוך עזה, אלא על נפילות טילים. אזעקה לא פעלה, למה? האם זה כדי לשמור על יציבות העם בעיר ולמנוע פאניקה המונית? זאת המטרה? כנראה שלא רק. ומה העירייה עושה בנדון? ראש העיר הקודם של אשקלון העדיף להתעסק יותר בפרויקטים רווחיים יותר מאשר מיגון העיר".

מחאה נגד קולות מחאה

היו גם גולשים שניצלו את הפעולה הצבאית כדי לנגח חלקים בעם, כמו הגולשת נטלי: "לכל השמאלנים שמפגינים נגד תקיפות צה"ל: אני פשוט תוהה אם היה מדובר בבני משפחתכם ילדיכם או ההורים שלכם שגרים בקו האש? לא הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה מעשה למען תושבי עוטף עזה, שכבר המון זמן סבלו?". כשבממשלה יושבים ביטחוניסטים כמו אהוד ברק או אנשי ימין דוגמת שאול מופז, זאב בוים וגדעון עזרא.

יישובי עוטף עזה מודעים לכך שהפעולה הצבאית לא תחסל לגמרי את יכולות אנשי החמאס, וחוששים שהתגובה תהיה קשה מנשוא. "אנחנו מאוד חוששים ומפחדים מהמצב", מודה נוי, "כבר אי אפשר להיות רגועים, הלב לא שקט, לא מצליחים להירדם בלילה מחששות של אזעקה, המצב על הפנים! שיהיה לנו רק טוב, אמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully