וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון: "להפסיק את האלימות בעזה"

הדיון המיוחד נערך עקב דרישת המדינות הערביות. בסיומו שוחררה הודעה מתונה יחסית. ישראל הסבירה את המבצע בפני מזכ"ל האו"ם

בעקבות דרישת קבוצת המדינות הערביות באו"ם, התכנסה לפנות בוקר (ראשון) מועצת הביטחון וקיימה התייעצויות בלתי רשמיות לגבי המצב ברצועת עזה. בתום ההתייעצויות פורסמה הודעה קצרה ויחסית מתונה הקוראת "להפסיק באופן מיידי את כל גילויי האלימות ברצועת עזה". ההתכנסות של חברות המועצה חריגה, שכן היא מתקיימת בסוף השבוע של פגרת חג המולד.

כתב "הארץ", שלמה שמיר, מוסיף:

במסגרת דיון רשמי מתבטאות חברות המועצה ושמורה זכות התבטאות לצדדים המעורבים בנושא הנידון. לוב, חברה בלתי קבועה במועצת הבטחון, שימשה כדוברת הקבוצה הערבית. ישראל הקדימה את הפעילות הערבית והעבירה אמש אגרות דחופות לחברות מועצת הבטחון ולמזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שכללו דיווחים והסברים על פעולות צה"ל בעזה.

באיגרת לנשיא התורן של מועצת הבטחון כתבה שגרירת ישראל באו"ם, פרופסור גבריאלה שלו, כי "בתום תקופה ארוכה של איפוק החליטה ישראל לפעול באזור ולהשתמש בזכותה להגנה עצמית על פי סעיף 51 במגילת האו"ם". השגרירה ציינה כי "ירי הרקטות והמרגמות מכיוון עזה על ישראל הפך בלתי נסבל", וכי "רק בחודשיים האחרונים נורו על ישראל למעלה מ-600 טילים".

בהמשך האיגרת כתבה השגרירה כי "ישראל המשיכה וניסתה לשמור על רגיעה באזור". ואולם, "לאחר שהתברר כי החמאס מנצל ניצול ציני את כוונותיה של ישראל וממשיך להיות האחראי להתקפות - ישראל החליטה להגיב".

שלו ציינה כי תגובתה של ישראל מכוונת לעבר מטרות של ארגוני טרור בלבד וכי אין בכוונתה לפגוע בשום צורה באוכלוסיה אזרחית. "אף מדינה בעולם לא היתה מוכנה לספוג ירי טילים על אזרחיה ללא תגובה הולמת. כך נוהגת ישראל והיא מצפה לתמיכה של הקהילה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully