וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד איבד 6 מנדטים בתוך שבועיים

המנדטים של הליכוד זרמו למפלגות הימין "ישראל ביתנו", "הבית היהודי" ו"ש"ס" שהתחזקו באופן ניכר. גוש הימין ממשיך להוביל על גוש השמאל-מרכז

אפקט פייגלין ההפוך (יוסי ורטר, "הארץ")

סקר "הארץ-דיאלוג", בפיקוחו של הפרופ' קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב שנערך ביום בערב, מצביע על שינויים ניכרים במצב המנדטים, 47 ימים בלבד לפני הבחירות. הליכוד ממשיך להוביל, אבל המפלגה איבדה 6 מנדטים בשבועיים, לעומת הסקר הקודם. אילו הבחירות היו נערכות היום היה הליכוד זוכה ב-30 מנדטים. כל המנדטים שאבדו לליכוד זרמו למפלגות הימין, ישראל ביתנו, ש"ס ו"הבית היהודי", שכולן רשמו עלייה ניכרת בכוחן.

גוש הימין ממשיך להוביל בבטחה על גוש השמאל: 65 מנדטים מול 53 לשמאל-מרכז (כולל קדימה). שני מנדטים (שעדיין אינם מספיקים כדי להיכנס לכנסת) מקבלת מפלגת הגמלאים שרושמת השבוע התאוששות מסוימת, כנראה בעקבות הדחת רוב הח"כים המכהנים וצירופם של כוחות רעננים.

הסבר אפשרי לזרימת המנדטים מהליכוד למפלגות הימין, הוא "אפקט פייגלין ההפוך", כלומר: אם אחרי הפריימריז בליכוד רווחה ההנחה כי "תופעת פייגלין" תגרום לליכוד לאבד את קולות המצביעים המתונים, מתברר כי כעת דחיקתו של פייגלין למקום ספק ריאלי על ידי יו"ר הליכוד נתניהו, גרמה דווקא למצביעים הימניים לנטוש את הליכוד לטובת המפלגות הסקטוריאליות.

* סקר דיאלוג מיוחד ל"הארץ" בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס מאוניברסטית תל אביב. הסקר נערך ביום ג', 23 בדצמבר, בקרב 475 נשאלים, שהם מדגם מייצג של האוכלוסיה. טעות הדגימה 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully