וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה הסינית: פנדות תמורת שלום

לאחר שנים של מתיחות, סין וטייוואן עושות באחרונה מאמצים לשפר היחסים. כמחווה של רצון טוב העניקה סין ליריבה לשעבר זוג פנדות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

זוג פנדות החלו היום (שלישי) את מסען מסין לטייוואן, מתנה מבייג'ינג לאי אותו היא מחשיבה לחלק ממנה. לאחר שמילאו בטנן בגזרים ובלחמניות, עזבו הפנדות את סצ'ואן ההררית לנמל התעופה בבירת החבל צ'נגדו. מאות מאבטחים ושוטרים חמושים אבטחו את המשאית שנשאה את הפנדות, הדרכים לנמל התעופה נסגרו וטיסה מיוחדת נשכרה על מנת להטיס את הפנדות.

הפנדות הן מתנה מסין לטייוואן – ראיה להתחממות היחסים בין שתי המדינות. עם זאת, המחווה לא התקבלה בברכה על ידי כל תושבי טייוואן. לפני שלוש שנים, הציעה סין את הפנדות לטייוואן אך הנשיא דאז דחה את המתנה.

ההחלטה שונתה לאחר מכן לאחר שמפלגת הלאומנים ה"קוומינטנג" זכתה בבחירות בטייוואן במאי. מאז, הקשרים הדיפלומטיים והכלכליים בין שתי המדינות השתפרו. בשבת, השיקו טייוואן וסין קו טיסות סדיר ונתיב שיט בפעם הראשונה מזה ששה עשורים. היחסים המתוחים בין סין וטייוואן, מאז מלחמת האזרחים בסין ב-1949, השתפרו בשנה האחרונה בעקבות כניסתו לתפקיד של נשיא טייוואן החדש מה ינג-ג'או.

שמות הפנדות בנות הארבע - טואן טואן ויואן יואן – הן אזכור למילה הסינית "טואן יואן", שמשמעותה איחוד. עם הגעתן לסין, ייכנסו הפנדות להסגר למשך חודש לפני שיעברו לביתן החדש בגן החיות של טייפה. לפי הערכות, כ-30 אלף בני אדם יבקרו אותן מדי יום.

המפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית בטייוואן, הדוגלת בעצמאות האי, מתחה ביקורת על המתנה. "טואן טואן ויואן יואן משמעותן איחוד, יעד התואם את רצונה של בייג'ינג להשתלט על טייוואן", נאמר בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully