וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קואליציה עם נתניהו - מוות לעבודה"

ח"כ שלי יחימוביץ' התארחה בוואלה! LIVE והביעה התנגדות לישיבה משותפת עם הליכוד. על המצב בדרום: "גאה באיפוק של ברק"

מערכת וואלה!

(צילום ועריכת וידאו: מערכת וואלה!)

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' המדורגת במקום החמישי ברשימת מפלגת העבודה לכנסת הבאה, התארחה היום (שני) בוואלה! LIVE. בראיון שנערך עימה, אמרה יחימוביץ' כי ההבלגה שבה דוגל יו"ר העבודה ושר הביטחון אהוד ברק בהתמודדות מול הירי המתמשך מעזה היא מבורכת: "יכול להיות שברגע נתון יהיה נכון לצאת לפעולה בעזה. אך אף אחד לא מבטיח שפעולה בעזה תעצור את הירי". לדבריה, "אני גאה שיושב ראש המפלגה שלי נמצא עם היד על ההדק, לא משחרר את הניצרה ונוהג באיפוק רב".

על השאלה "האם תשבי בקואליציה בראשותו של בנימין נתניהו?" השיבה יחימוביץ': "אעשה כל דבר כדי שהדבר הזה לא יקרה. זה ימיט כליה סופית על מפלגת העבודה. ברור לי שאם נתניהו נבחר לראשות הממשלה, אני אאבק כדי לא לשבת בממשלתו, גם אם זה יהיה כרוך במאבק פוליטי נחרץ".

לדברי יחימוביץ', אין הבדל משמעותי בין נתניהו לבין שרת החוץ ציפי לבני: "בנימין נתניהו הוא ההיפך המוחלט שלי. הוא אידיאולוג, אני לא מזלזלת בו בכלל. הוא בעד שלטון של כוחות השוק, הוא מאוד מגובש. נכון שלבני פחות מגובשת, אבל היא דומה לו. היא יצקה מים על ידיו של שר האוצר רוני בר-און, שהולך בדרכו של ביבי. תפיסת העולם המקרו כלכלית של ברק דומה לתפיסה שלי ושל ח"כ אבישי ברוורמן וזאת תפיסה מרחיבה. כשאתה רוצה לשקם את המשק, אתה מרחיב ומשקיע בתשתיות ומרחיב את התשתית של המדינה כדי לאפשר את הצמיחה של המשק".

העבודה - מפלגת עוגן שפויה ומרכזית

יחימוביץ' הוסיפה בהתייחסה לראש מפלגתה כי "אני חושבת שבדיוק ברגעים כאלו אתה נבחן אם אתה מקבל את ההחלטה שתיתן לך מיד בונוס פוליטי, או שאתה מגלה יותר אחריות, מוכן לשלם את המחיר הפוליטי, אבל עושה את הדבר הנכון למען המדינה. אם יש משהו שאני רגועה בקשר לברק, זה שברגעים שהפוליטיקה ניצבת מול טובת הציבור, הוא יתנער מהפוליטיקה ויעשה את הדבר הנכון מבחינה ביטחונית".

ח"כ יחימוביץ' תקפה את יו"ר קדימה ציפי לבני בנוגע להתבטאותה בעניין החייל החטוף גלעד שליט. לדבריה, "אני לא מקבלת את זה בשום פנים ואופן. האמירה של לבני היתה אומללה. אי אפשר לעמוד מול שמיניסטים שעוד מעט עומדים להתגייס ולומר להם שאם הם יפלו בשבי, אולי נחזיר אותם ואולי לא. זה מעבר לעניין האישי. הבן שלי מתגייס בשנה הבאה והברית שלי עם המדינה היא שאם הוא יפול בשבי, המדינה תעשה הכל כדי להחזיר אותו הביתה".

על מצבה העגום של מפלגת העבודה בסקרים אמרה יחימוביץ' כי "אני חושבת שהישיבה בקואליציה הזיקה לנו מאוד. אני בטוחה לחלוטין שאם היינו דבקים בכל הכוח בערכי תנועת העבודה, מצבנו היום היה יותר טוב. המטרה שלי היא להסביר לציבור שלנו שמפלגת העבודה היא מפלגת עוגן שפויה ומרכזית, שבלעדיה המערכת הפוליטית תשתבש. אני לא מכחישה שיש משבר. מפלגת העבודה היא מפלגת המרכז האמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully