וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשו המהומות ברחובות אתונה

במהלך סוף השבוע התעמתו מפגינים עם המשטרה במרכז הבירה אתונה, לאחר עצרת לזכרו של הנער שנורה על ידי המשטרה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

אחרי שבועיים של מהומות, יוון ממשיכה לבעור ביתר שאת. במהלך סוף השבוע התעמתו מפגינים עם המשטרה במרכז הבירה אתונה לאחר עצרת לזכרו של הנער שנורה על ידי המשטרה ושמותו עורר את כל הכאוס. האבלים התאספו במקום בו אלכסדרוס גריגורופולוס בן ה-15 נורה בשישי בדצמבר בשכונת אקסרכיה שבאתונה.

מותו של הנער נגע בעצב חשוף בקרב צעירים רבים במדינה, ומאז התקרית הם ממלאים את רחובות הערים הגדולות, זורעים הרס וחורבן, מתעמתים עם המשטרה, מציתים מכוניות ובניינים ולא נראה כי הסוף לאלימות באופק.

לאחר טקס הזיכרון, קהל של כ-150 איש התעמת עם עשרות שוטרים והשליך מכל הבא ליד על עץ חג המולד שהוצב בכיכר מרכזית באתונה. העץ הראשון שהוצב בכיכר נשרף על ידי המפגינים בשמיני בדצמבר, היום בו הסלימו המהומות באתונה לשיאים חדשים. המתפרעים, המשתמשים באוניברסיטת פוליטכניק כבסיסם, השליכו אבנים ובקבוקי תבערה על המשטרה. על כוחות הביטחון נאסר על פי חוק להיכנס לשטח האוניברסיטה. העימותים המשיכו אל תוך ליל שבת. המשטרה עצרה שני בני אדם לפחות ופיזרה את ההפגנות.

אי השקט המתמשך, שהתפרש על פני עשר ערים ביוון ועורר גם הפגנות הזדהות בערים גדולות באירופה, גרם לנזקים בשווי 200 מיליון יורו (265.3 מיליון דולר) באתונה לבדה. מעל 400 בני אדם נעצרו על ידי המשטרה. ראש ממשלת יוון קוסטס קרמנליס, שנבחר לשלטון במהלך האופוריה ששררה ביוון לרגל האולימפיאדה באתונה ב-2004, הכריז בשבוע שעבר על סובסידיות, הלוואות והקלה במיסים לאלו שעסקיהם ניזוקו במהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully