וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יודעים לאן ללכת כשיש צבע אדום"

כך אמר אמש תושב קיבוץ בדרום לאחר אחד ממטחי הקסאמים שנורו היום על כל רחבי הנגב המערבי. בינתיים, הלימודים בדרום יתקיימו כסדרם

שי מכלוף

(צילום ועריכה: שי מכלוף)

"לי בבית אין מרחב מוגן. כל פעם שיש 'צבע אדום' או שאני שומע פצצות מתפוצצות, אני לא יודע לאן ללכת". כך סיפר אמש (שבת) עמוס אפשטיין, חבר קיבוץ במערב הנגב, לוואלה! חדשות, לאחר אחד ממטחי הרקטות שנורו היום מרצועת עזה.

יום לאחר שחמאס הודיע כי תמה ה"תהדיאה", לפחות 15 רקטות קסאם ופצצות מרגמה נורו היום לעבר ישובים בכל רחבי הנגב המערבי. "הייתי במיטה ופתאום הכול נפל עליי", סיפרה חנה כהן, חברה מבוגרת וותיקה האחד הקיבוצים באזור. "החלונות נשברו, רסיסים עפו עליי. התלבשתי ורצתי מהר החוצה. עכשיו אני מקווה, שאוסף הבובות שלי לא נפגע".

אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב, מנה בפני וואלה! חדשות שלושה מישורים שבהם, לדעתו, צריכה הממשלה לפעול: מימוש מיזם המיגון בתוך תקופה קצרה מאוד ובלי לפרוס אותו על פני כמה שנים, גיבוש תוכנית סיוע לישובים ולמועצות שנפגעו בהיבטים אזרחיים כגון עזיבת תלמידים מבתי הספר ותושבים מהישובים והידלדלות של מקורות כספיים כתוצאה מניצולם לטובת צרכים אזרחיים, ופעולה נחרצת נגד משגרי הרקטות והפצצות.

"אני מרחם על התושבים הפלסטינים המתגוררים בסמיכות לאזורים שמהם מושגרות הרקטות והפצצות", אמר שוסטר. "גם בשל העובדה שהם מאפשרים שלטון שמקשה עליהם יותר מאשר מקל עליהם וגם בגלל החשיפה שלהם לפגיעה ישראלית קשה". יחד עם זאת, שוסטר הודיע כי על אף הירי הנמשך הלימודים יתקיימו כסדרם ולא יבוטלו אירועים שתוכננו לשבוע הקרוב, למעט צעדה של ילדים בשטח הפתוח שהתבטלה על כדי לא לחשוף את הילדים לפגיעת רקטות או פצצות.

ח"כ שי חרמש (קדימה), תושב קיבוץ כפר עזה, אמר בצהרים כי "המציאות בחודשים הקרובים תהיה קשה עוד יותר והאוכלוסייה לא תוכל להישאר פה. נופלים פה פצמ"רים כל הזמן, אם זה הולך להיות התפריט היומיומי שלנו, המציאות תהיה בלתי נסבלת לאזרחים. אזרחים לא יכולים לחיות תחת מרגמות, לא כאן ולא בכל מקום אחר בעולם". חרמש הוסיף כי "שיקולי בחירות מנחים היום את מקבלי ההחלטות לא להתערב במה שקורה פה, ואת המחיר משלמים האזרחים".

"צה"ל יגיב ביד חזקה"

בתוך כך, גורם בטחוני אמר היום כי "האחריות על הירי מוטלת על חמאס בלבד. אין רקטה שנורית ללא אישור של הארגון ועל כן חמאס יישא באחריות על כל ירי אל עבר עוטף עזה. אנו מאמינים שהארגונים מנסים להבעיר את השטח על מנת לבחון אותנו, וכשיוחלט צה"ל יגיב ביד חזקה".

במערכת הביטחון ינסו השבוע לזרז את עבודות הבירוקרטיה והבנייה של מרחבים מוגנים בשדרות וביישובים הסמוכים, זאת על רקע ההסלמה במצב באזור. בעקבות ההתנגדות של ראשי הצבא לפעולה צבאית נרחבת ברצועה, נראה כי בינתיים יעדיף צה"ל בהמשך התקיפות האוויריות על פני פעולות קרקעיות ולמבצעים קצרים, כאשר בין היתר גם עניין מזג האוויר החורפי נלקח בחשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully