וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש לאבו מאזן: השגנו התקדמות במו"מ לשלום

נשיא ארצות הברית נפרד מיו"ר הרשות הפלסטינית והביע אופטימיות באשר לסיכויי השגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים

נשיא ארצות הברית ג'ורג', שצפוי לסיים את תפקידו בעוד חודש, נפרד הערב (שישי) מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בתחילת הפגישה שקיימו השניים בבית הלבן, אמר בוש כי הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים הוא "אתגר מורכב", אך יש להכיר בכך ש"השגנו התקדמות גדולה" בתהליך. אבו מאזן אמר בתגובה, כי הרשות תדבק בתהליך המדיני והביע אופטימיות באשר למעורבותו של הנשיא האמריקאי הנבחר ברק אובמה.

לפני כשבועיים, בנאום בפני פורום מרכז "סבן", אמר בוש כי "יש כעת הסכמה גדולה יותר של הקהילה הבינלאומית לגבי הבעיה הכי מרגיזה באזור - הסכסוך הישראלי-פלסטיני. ישראלים, פלסטינים וערבים מכירים בעובדה שיצירת מדינה פלסטינית דמוקרטית ושוחרת שלום היא אינטרס שלהם. באמצעות תהליך אנאפוליס, הם התחילו את הדרך שתסתיים כשייושם פתרון שתי המדינות".

בתום נאומו אמר בוש, כי הוא מאמין "שיבוא יום ומפת המזרח התיכון תראה ישראל שחיה בשלום וביטחון, לצד פלסטין דמוקרטית ושוחרת שלום. יום יבוא, ואנשים מקהיר וריאד, בגדד וביירות ודמשק וטהרן יחיו בחברות חופשיות ועצמאיות, המחוברות בקשרי דיפלומטיה, תיירות ומסחר. יום יבוא, ואל-קאעדה, חיזבאללה והחמאס יידחקו לשוליים וייעלמו, כשהמוסלמים באזור יגלו שאין תוכן לחזון שלהם ואין צדק במשימתם. זה לא חזון יהודי או ערבי או אמריקאי, זהו חזון אוניברסלי. זה מאחד את כל מי שכמה לראות מזרח תיכון חדש. ואם אנו מובילים ומתעקשים, ושומרים על אמונה באידיאלים שלנו, החזון הזה יהפוך למציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully