וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "אחזור לארץ מתי שארצה"

גאידמק הכחיש את השמועות על הימלטותו מהארץ ואמר כי יצא לביקור משפחתי וכי הוא מתכנן לחזור ארצה. המשטרה: יציאתו חוקית

"לא ברחתי, אני אזרח ומותר לי לצאת מהארץ". כך אמר הבוקר (שישי) לקול ישראל איש העסקים ארקדי גאידמק בעקבות השמועות על כך שנמלט מהארץ. גאידמק תקף בחריפות את התקשורת וטען כי היא מסיתה נגדו ואמר כי "אין לי כבוד לחברה הישראלית". בנוגע לשאלה מתי הוא מתכוון לשוב לישראל, אמר גאידמק: "אחזור מתי שארצה לחזור".

מגורמים בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים נמסר: "גאידמק עזב באישור. אנחנו מאמינים שהוא יחזור וגם אם לא, המחשבות על עזיבתו קיימות כבר הרבה זמן ותכניות המגירה ישלפו בעת הצורך. כולנו יודעים שגם אם הוא ישאר, ההשקעה לא תהיה אותה השקעה. בית"ר לא תיפול ביום שאחרי ארקדי". לדברי גורם בקבוצה: "הוא יצא לחו"ל כמו שהוא עושה מספר פעמים בשנה ואף אחד לא מתרגש מזה".

כאמור, מוקדם יותר היום דווח כי גאידמק עזב לפני יומיים את ישראל ליעד לא ידוע. על פי הדיווח באתר אינטרנט רוסי-ישראלי "ניוזרו". איש אינו יודע היכן נמצא גאידמק. עם זאת ציינו באתר כי "המידע בתהליכי בדיקה". במשטרה לא מייחסים חשיבות לדיווח ואמרו כי גאידמק עזב את הארץ לאחר ששילם את הערבויות הנדרשות לשם כך, וכי יציאתו מהארץ חוקית.

רק לפני כחודש החליט בית המשפט העליון כי אין הצדקה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד גאידמק, במסגרת הסכסוך העסקי בינו לבין איש העסקים יוסף טרוים, ודחה את ערעורו של טרוים על ביטול הצו. גאידמק ניהל בימים האחרונים מו"מ למכירת וילה שבבעלותו בהרצליה פיתוח תמורת 4.5 מיליון דולר (כ-17.55 מיליון שקל). הווילה עומדת למכירה למעלה משנה וחצי, כאשר בכל התקופה דרש עבורה גאידמק 5 מיליון דולר.

במארס 2005 פתחה המשטרה בחקירה הגלויה של פרשת הלבנת ההון בסניף הירקון בתל אביב ובנובמבר 2005 נחקר גאידמק בראשונה. בספטמבר 2006 נערך השימוע הראשון של גאידמק. אז החשד נגע רק לעבירת דיווח של החוק לאיסור הלבנת הון. בתחילת 2007 פתחה המשטרה בחקירה נוספת הקשורה לחקירה הראשונה. העבירות החדשות בהן נחשד גאידמק חמורות יותר וכוללות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וסעיף נוסף בחוק לאיסור הלבנת הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully