וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון נערך לסגירת מחנה גואנטנמו

לקראת כניסתו של ברק אובמה לבית הלבן, הורה שר ההגנה האמריקאי לאנשיו לגבש תכנית לסגירת מחנה המעצר הידוע לשמצה

צוות מטעם הפנטגון החל לגבש תכנית לסגירת מחנה המעצר במפרץ גואנטנמו שבקובה, כך שניתן יהיה להגישה לנשיא הנבחר של ארצות הברית ברק אובמה עם כניסתו הרשמית לתפקיד. דובר הפנטגון ג'אוף מורל מסר אמש (חמישי) לעיתונאים כי שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס, הורה לצוות לבחון כיצד ניתן להעביר מהמחנה את 250 העצירים שמוחזקים בו, תוך שמירת ביטחונם של האמריקאים.

"השר ביקש מאנשיו לבחון כיצד לסגור את גואנטנמו, מה יידרש לשם כך ולאן להעביר את העצירים", אמר מורל. "אם זו תהיה אחת ההנחיות הראשונות של הנשיא הנבחר", הוסיף, "השר מעוניין לעזור לו במימושה בהקדם האפשרי".

במהלך מערכת הבחירות לנשיאות הצהיר אובמה, כי סגירת מחנה גואנטנמו "באופן אחראי" תעמוד בראש סדר העדיפויות שלו אם ייבחר לנשיא. בתחילת השבוע הוא חזר על אמירתו זו וציין כי בכוונתו לסגור את המחנה הידוע לשמצה בתוך שנתיים.

מחנה גואנטנמו הוקם על ידי צבא ארה"ב אחרי אירועי 11 בספטמבר 2001. מוחזקים בו בני לאומים שונים, שנעצרו באפגניסטן ומדינות נוספות בחשד שהם עוסקים בפעילות טרור או קשורים לארגון אל קאעדה. העצורים נחשבים ל"לוחמים זרים" אך אינם מוגדרים כשבויי מלחמה, ולכן השלטונות האמריקאיים שוללים מהם זכויות יסוד המובטחות באמנת ז'נבה. כך, למשל, לא מוגש נגדם כתב אישום והם אינם מקבלים ייצוג משפטי או ביקורי משפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully