וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "לאולמרט אין סמכות למו"מ עם סוריה"

בראיון בוואלה! LIVE התייחס יו"ר ש"ס למו"מ העקיף, ואמר כי "אסד מחובר לציר הרשע". על המצב בדרום: "לנתק את החשמל בעזה"

מערכת וואלה

"כל פעם שנופל קסאם בנגב, יש לנתק את זרם החשמל לעזה", כך אמר היום (חמישי) יו"ר ש"ס ושר התמ"ת אלי ישי בראיון בוואלה! LIVE. ישי התייחס להסלמה בעוטף עזה ואמר: "לא היתה מעולם רגיעה, מה שאנו רואים עכשיו זו עליית מדרגה ולא הפסקה של רגיעה". לדבריו, "יש לחזור למדינות הסיכול הממוקד ולפגוע במפקדות ובאמצעי הלחימה באופן מסיבי". ישי התייחס גם למיגון היישובים במערב הנגב ואמר: "לא מקובל עלי למגן את הכל. מחרתיים הקסאמים עוד יגיעו לתל אביב ולירושלים".

ישי התייחס גם לטענות כי פעולה רחבה בעזה עשויה לפגוע בגלעד שליט ואמר: "זה לא נכון, גם אחרי החטיפה היו סיכולים ממוקדים בעזה ושליט לא נפגע כי חמאס מעוניינים לשמור על הקלף הזה". לדבריו, "לאחר ההתנתקות התגשמו דבריו של הרב עובדיה, אם הפלסטינים רוצים באמת שלום עליהם להפסיק את ההסתה". כשנשאל לגבי מצעה המדיני של ש"ס, אמר ישי כי "אני ממצב את המפלגה במרכז השפוי. אין עם מי לדבר, אין סיכוי לשלום. אם אהיה יפה נפש ונחמד אפקיר את האזרחים. בשלב זה אני תומך בשלום כלכלי".

ישי התייחס לתוצאות הפריימריז בקדימה ואמר: "בקדימה זרקו את כל חובשי הכיפות והמפלגה הפכה דומה למרצ". ישי דחה את הטענו נגד ש"ס על כך שהמפלגה לא הצטרפה לממשלה בראשות לבני והעדיפה ללכת לבחירות. "היה ברור שהבחירות קרובות, אם לא בפברואר אז במרץ. בכל מקרה הקואליציה הייתה מתפרקת", אמר.

"ש"ס תהיה המזוזה של הממשלה"

ישי גם דיבר גם על תפקידה של ש"ס בממשלה הבאה ודחה כל משא ומתן מדיני שיכלול דיון על ויתורים כלשהם בירושלים. "ש"ס תהייה המזוזה של הממשלה הבאה", הדגיש. גם בנושא המשא ומתן עם סוריה נקט ישי בקו דומה: "אסד מחובר לציר הרשע, לאירן. בן אדם כזה לא מתכוון ברצינות להגיע לשלום וז טעות שלנו שהכשרנו אותו בכך שדיברנו איתו", אמר. כשנשאל על המו"מ שמנהל אולמרט עם סוריה והרשות הפלסטינית, אמר: "זה לא תקין ולא חוקי, לאולמרט אין סמכות להמשיך במשא ומתן מדיני"

ישי קרא להתמקד באפיק של שלום כלכלי. "אנחנו רואים שכאשר יש מצוקה יש פיגועים, אולי אם נספק להם עבודות והם יראו שמשהו זז קצת אז בעתיד המצב ישתנה".

ישי הביע דאגה מהמצב הכלכלי בישראל. "אני חושש היום לשכבות הביניים שלא יעברו אל מתחת לקו העוני. בגלל זה הצעתי רפורמה במס – מס הכנסה שלילי שיגדיל את הצריכה. זה יתקבל. אם לא בממשלה הזו אז בממשלה הבאה". בהתייחסו לקצבאות, חזר ישי וטען שקצבאות לא יעודדו אבטלה. "אדם עובד ומרוויח נגיד 4,300 שקל לחודש. חצי מזה משמש לתשלום משכנתא החצי השני לתשלום חשבונות. קצבאות ילדים זה עוד כמה מאות שקלים וזה מאפשר לו להתפרנס בכבוד", אמר.

ישי תקף בחריפות את פסילתה של ש"ס כמועמדת לקבלת משרד החינוך, וטען שהמניעים לכך "גזעניים". לדבריו, "גם מי שלא רוצה בית ספר דתי יכול לקבל חינוך יהודי. במשרד התמ"ת עזרנו לכולם, במשרד הבריאות עזרנו לכולם, במשרד הרווחה עזרנו לכולם ובמשרד התקשורת עזרנו לכולם. תמיד באופן שוויוני". ישי הוסיף כי "מרצ והעבודה היו במשרד החינוך ונכשלו, תראה מה קורה שם: הישגים נמוכים, סמים, אלימות. ההורים מחכים לילדים מודאגים בבית", אמר.

כשנשאל על יחסה של ש"ס להומוסקסואלים, אמר ישי כי "לא אני קבעתי שזו בעיה נפשית, גם בצבא שחררו הומואים על סעיף נפשי. זה ברור לכולם שזה לא בריא. אני מאחל להם רפואה שלמה. אני מלא רחמים עליהם ואני לא שונא אותם. זו בעיה שטיפול יכול לתקן", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully