וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמוס גלעד יצא לרוסיה למו"מ על הרגיעה"

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון נפגש ברוסיה עם נציגי מצרים וחמאס ודן עמם בהארכת הרגיעה. ברק: "איננו רצים לפעולה בעזה"

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב (רביעי) לוואלה! חדשות כי ברוסיה מתקיים משא ומתן על הארכת הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס, בהשתתפות ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון האלוף (מיל') עמוס גלעד, גורם מצרי בכיר ונציגי חמאס. לדברי הבכיר, הדיונים מתנהלים בחסות נציגי ממשל רוסים.

מחר בלילה יפוג הסכם הרגיעה בין ישראל וחמאס שהושג תחת חסות מצרית לפני ששה חודשים. בימים האחרונים נעשו מאמצים קדחניים להארכת הסכם הרגיעה. זאת למרות התבטאויות מסתייגות מצד ישראל וחמאס.

מו"מ בתיווך רוסי ללא מעורבות אמריקנית הינו תקדים במגעים הרשמיים והלא רשמיים בין ישראל לנציגים ערביים. זאת, למרות נכונות רוסית מתמשכת לשמש כגורם משפיע במזרח התיכון. בעבר התבטא שר ההגנה האמריקני דונלד ראמספלד בגנות מעורבות מדינית רוסית באזור.

גורמים בחמאס הבהירו בימים האחרונים, כי הארגון אינו מתכוון להאריך את הסכם הרגיעה אם תנאיו לא ישונו. העיתון "אל-חיאת" שיוצא בלונדון דיווח הבוקר, כי נציגי הפלגים הפלסטינים הגדולים קיימו השבוע "פגישה מכרעת" במטרה לדון בהסכם הרגיעה וכי "יש נטייה לדחות את הבקשה הישראלית להאריך את הרגיעה". לדברי מקורות פלסטינים, "אין סיכוי שהפלסטינים יסכימו להאריך את הרגיעה בתנאים הנוכחים שלה".

דובר חמאס פאוזי ברהום אמר כי "עמדתו של חמאס היא שאין מקום להארכת הרגיעה לאחר יום שישי". ברהום הוסיף וציין כי בימים הקרובים ייערכו פגישות בין נציגי הפלגים הפלסטינים במטרה להודיע באופן רשמי מהי עמדתם כלפי חידוש הסכם הרגיעה עם ישראל. "המגמה כעת היא לא להאריך את הרגיעה משום שישראל אינה ממלאת את תנאיה", אמר.

בתוך כך, מקורות פלסטיניים דיווחו כי אדם נהרג הערב בתקיפת צה"ל בבית חאנון. משעות הבוקר נפלו במערב הנגב 18 רקטות קסאם. מפגיעה של קסאם סמוך למרכז קניות בשדרות, נפצעו שלושה בני אדם באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון. שר הביטחון אהוד ברק התייחס הערב למצב בדרום והבהיר: "אנו לא נרתעים מפעולה רחבה בעזה אבל גם איננו רצים אל פעולה כזאת. כשהמצב יחייב לפעול אנו נפעל ונחליט מהי הדרך הנכונה בכל שלב ומהו המקום ומהו הזמן הנכון ואני מציע להשאיר את השיקולים הללו לדרג המקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully