וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: כמעט 1,000 נספים במגיפת הכולרה

האו"ם מזהיר כי כ-60 אלף עלולים להידבק במגיפה אם לא תיעצר. הנשיא מוגאבה הכחיש שהמחלה ממשיכה להתפשט

האו"ם הודיע כי 978 בני אדם מתו במגיפת הכולרה בזימבבואה, עליה של 25% מהנתונים הקודמים שנמסרו, בסוף השבוע. האזורים המוכים ביותר במחלה הם הבירה הררה, בה 208 אנשים מתו ו-8,454 נדבקו במחלה. הצלב האדום של דרום אפריקה העביר למדינה ציוד רפואי, והעביר בקשת סיוע לאו"ם, כדי לאפשר את הטיפול ב-30 אלף החולים. האו"ם הזהיר כי 60 אלף בני אדם עלולים להידבק, אם המגפה לא תיעצר.

הנתונים התקבלו שעות אחדות לפני שמועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון במצב בזימבבואה. רשת ה-BBC דיווחה כי לאחר הדיון אמר שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד, כי "מועצת הביטחון שמעה דו"ח מזעזע מפי מזכ"ל האו"ם באן קי מון, בנוגע להתפוררות מוסדות המדינה, קריסת הכלכלה וקריסת שירותי החינוך והבריאות בזימבבואה". הוא הוסיף כי "כמובן שהסימפטום של ההתפוררות הזו הוא העובדה המזעזעת שהכולירה חזרה לזימבבואה, וזולגת ממנה למדינות שכנות".

ביום חמישי שעבר הופיע נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה בטלוויזיה, והודיע כי התפרצות המגיפה נעצרה. "אני שמח לבשר כי הרופאים שלנו יחד עם רופאים זרים עצרו את הכולרה", אמר. הוא האשים את מדינות המערב בשימוש בכולרה כאמתלה לפלישה למדינה ולהדחתו. "עכשיו כשאין יותר כולרה, אין סיבה למלחמה", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully