וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ביה"ח ברזילי: "לא נעבוד בלי מיגון"

העובדים מאיימים לנקוט בצעדי מחאה, בשל עיכוב בניית אגף האשפוז המוגן במוסד, שעלול להימשך שנתיים. "הפכנו לבשר תותחים"

ועדי העובדים בבית החולים "ברזילי" באשקלון מאיימים להכריז בתוך זמן קצר על סכסוך עבודה שמשמעותו נקיטת עיצומים בתוך שבועיים. העובדים בבית החולים, שמשרת אוכלוסייה של כחצי מיליון בני אדם, טוענים כי הם אינם יכולים לעבוד בצורה ראויה ללא מיגון הולם. ממלא מקום יו"ר ועד העובדים אילן כהן, אמר היום לוואלה! חדשות כי "אנחנו חשים כ'בשר תותחים'. אין מיגון כמעט בשום מקום בבית החולים. כשרקטה התפוצצה בקניון חוצות בעיר, הגיעו לכאן כמעט 100 איש. איך יכולנו לשמור עליהם ללא מיגון?"

לפני מספר חודשים עיכב שר הדתות יצחק כהן את תחילת הבנייה של האגף המוגן בבית החולים, לאחר שהתברר במהלך ביצוע חפירות של אגף העתיקות, שבמקום נמצא בית קברות. השר כינס אז דיון רחב עם אנשי פיקוד העורף, נציגים של משרדי הבריאות, הדתות ומשרד ראש הממשלה ואנשי אגף העתיקות כדי לנסות למצוא פתרון לבעיה. בתום הדיונים הוחלט כי האגף הממוגן ייבנה במקום מרוחק יותר - דבר המחייב את בית החולים לנקוט הליך תכנוני נוסף שייצור עיכוב משמעותי בהקמתו.

בעקבות העיכוב בבניית האגף הממוגן, החליטו נציגים של שלושת ועדי העובדים בבית החולים להתאחד כדי לבחון הכרזה על סכסוך עבודה. על הקשיים שעלול ליצור העיכוב בבניית האגף המוגן אומר נציג העובדים כהן כי "לפני כשבועיים התפוצצה רקטה במרחק של 300 מטרים מכאן. אני לא רוצה לתאר לעצמי מה היה קורה אם היא היתה מתפוצצת בתוך בית החולים עצמו. קשה לי לחשוב איזה בהלה היתה משתררת כאן".

יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה, אישר שאכן התקבלה פנייה מוועד העובדים של בית החולים בנוגע לסכסוך עבודה צפוי, אך הבהיר שמדובר בצעד אחרון: "אנחנו מנסים לסייע לוועד לקדם את עניין המיגון וללכת איתם עד הסוף בעניין הזה. אם נראה ששום דבר לא יעזור ובסופו של דבר כל הכלים שבהם השתמשנו לא יקדמו את העניין, לא תהיה לנו ברירה אלא לעשות בו שימוש".

מבית החולים נמסר בתגובה כי "ההנהלה אינה שותפה לצעדי העובדים ואין לה מעורבות בפעולות להכרזה על סכסוך העבודה. אולם עם זאת, בהנהלת המוסד הרפואי מבינים ומודעים לסכנות ולאומץ הלב, בהם ממשיכים העובדים לתת שירות לאור היעדר מיגון במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully