וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "צריך לפעול מול הטרור וגם לנהל מו"מ"

בנאום בתיכון בת"א אמרה לבני כי" לא נוכל להשלים עם מדינת חמאס. יש לפעול מול הטרור ולקיים מו"מ עם גורמים שלהם מכנה משותף איתנו"

"תפקידה של הנהגה היא לקבוע יעדים לטווח ארוך. בטווח הארוך ישראל לא תוכל להשלים עם מדינה אסלמית קיצונית בגבולה הדרומי, לכן, החמאס לא יוכל להמשיך ולשלוט בעזה", כך אמרה היום (שני) שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני. לדבריה, "גם אם הרגיעה לא מחזיקה מעמד, וגם אם החלטנו לספק קצת שקט לאזרחים שלנו בעוטף עזה, צריך לקבוע את היעד האסטרטגי שלנו בעזה - לא נוכל להשלים עם מדינת חמאס בעזה".

לבני נאמה בפני תלמידים בתיכון בתל אביב והבהירה להם: "מי שמדבר אתכם רק על איומים – אל תקנו את זה, אין בזה תקווה. מי שאומר – בואו רק נדבר עם הצד השני ויהיה בסדר – יש בזה תקווה אך אין כאן שתי רגליים על הקרקע. צריך שיהיה כאן גם וגם. גם לפעול מול הטרור וגם לנהל מו"מ עם גורמים שיש להם מכנה משותף איתנו. ולא מתוך חולשה – אלא כי זה מייצג את האינטרס שלנו".

יו"ר קדימה התייחסה גם למשא ומתן הקואליציוני ולמפלגות הדתיות ואמרה כי "היהדות לא יכולה להיות מיוצגת רק על ידי מפלגות סקטוריאליות. זו פוליטיקה שמביאה לסחטנות סקטוריאלית והביאה אותי למצב שבו אני אומרת לא". לדבריה, "היהדות היא לא רק עניין דתי. היא חשובה לי כאדם לא דתי לא פחות מאף אחד אחר. אני רוצה משהו עמוק שעוסק בצביון היהודי של המדינה, דבר שלא כופה על אף אחד בביתו ולא פוגע בערכיה של ישראל כמדינה דמוקרטית המספק שוויון לאזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully