וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: רשת הביטחון תופעל תוך 3 שבועות

שר האוצר אמר בוועדת הכספים כי "אסור שמטעמי בחירות נעצור את רשת הביטחון". הוועדה צפויה לאשר היום את עיקרי תוכנית ההאצה

"אסור שמטעמי בחירות נעצור את רשת הביטחון", כך אמר היום (שני) שר האוצר רוני בר און בוועדת הכספים של הכנסת. בכוונת האוצר להגיש לאישור ועדת הכספים את התקנות להפעלת התוכנית בהקדם. ועדת הכספים צפויה לאשר היום את עיקרי תוכנית ההאצה של האוצר אך תימנע מהצבעה על רשת הביטחון. בר און הוסיף כי תוכנית הממשלה לרשת הביטחון הפנסיוני תופעל תוך כשלושה שבועות.

בר און פנה לחברי הוועדה ואמר: "צריך ללמוד מניסיונם של אחרים – גם ארה"ב התמודדה עם המשבר בעיצומה של תקופת בחירות. היא שילמה מחיר כבד על ההתגוששות בבית הנבחרים ובסוף השכילה להתעלות מעל המחלוקות הבין-מפלגתיות ולהעביר תוכנית סיוע למשק. להתמהמהות היה מחיר כבד, הוא פגע באמון המשק והעביר שדר שלילי לשווקים. בואו נחסוך מאיתנו את זה ונדון בתוכניות שהצגנו ולא בתוכניות אחרות שתוכלו לקדם אחרי הבחירות".

"ישנה דחיפות גדולה לאשר את התוכניות שגיבשנו", אמר בר-און והסביר: "שנת התקציב הולכת ומסתיימת וההרשאות צריכות לצאת. התקציבים צריכים לזרום והמכרזים צריכים לצאת אל הפועל. המשק זקוק לסיוע שגיבשנו". בר און הוסיף כי "על פי התוכנית יקודמו בתקופה הקרובה, במהירות, שורה של פעילויות מחוללות צמיחה שיסייעו למשק בטווח הזמן המיידי ויאפשרו לו לצאת לצמיחה מואצת לאחר המשבר".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) הגיבה לדברי שר האוצר, רוני בר-און ואמרה כי לבר-און אין כל כוונת אמת ליישם את רשת הביטחון הכלכלית. יחימוביץ' טענה שמלכתחילה לא סיפקה הרשת כל ביטחון למעמד הביניים. " גם התוכניות להאצת המשק הן חסרות שחר כל עוד אין להן תקצוב ואינן מטפלות כלל בבעיות החמורות ביותר - גלי הפיטורים וההעסקה בתנאי עבדות".

תוכנית רשת הביטחון הפנסיוני לבני 57 ומעלה אושרה אתמול על ידי הממשלה. כל השרים תמכו בתוכנית, אולם שר האוצר רוני בר-און התנגד ליישום התוכנית באופן מיידי. בהצעת ההחלטה, הסביר שר האוצר כי "בשלב זה לא נוצרו התנאים המחייבים הפעלת תוכנית חריגה זו. בין היתר נוכח רמת ההפסדים שנגרמו עד כה בהשוואה לרווחים שנצברו בשנים קודמות ובהתחשב ברמת ההגנה הקיימת כיום על חלק ניכר מאפיקי החיסכון של אוכלוסיית המבוגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully