וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוכלוסיה ביו"ש הוכפלה בעשור האחרון

המרכז האוניברסיטאי אריאל מצא כי קצב הגידול בשטחים גדול פי 3 מזה של כלל האוכלוסייה. גם שביעות הרצון גבוהה מהממוצע הארצי

האוכלוסייה היהודית ביהודה ושומרון גדלה במהלך העשור האחרון בקצב גבוה פי 3 מקצב הגידול של כלל אוכלוסיית ישראל. כך עולה מהשנתון הסטטיסטי לשנת 2007 היוצא לאור במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון.

בנוסף עולה כי האוכלוסייה היהודית ביו"ש הכפילה עצמה במהלך 12 השנים האחרונות, גידול של 107%, מכ-130 אלף בשנת 1995, לכ-270 אלף בסוף 2007, זאת בהשוואה לגידול של כ-29% בכלל אוכלוסיית ישראל בתקופה המקבילה.

כמו בשאר המחוזות בישראל, הריבוי הטבעי הינו הסיבה העיקרית לגידול האוכלוסייה ביו"ש. הגורם השני הבולט בתרומתו לגידול הוא ההגירה הפנימית החיובית. זאת בשונה מן המצב במחוזות ירושלים, תל אביב, צפון, חיפה ודרום, שבהם ההגירה הפנימית היא שלילית.

בחינת המבנה הדמוגרפי מצביעה על כך שהאוכלוסייה ביו"ש צעירה מהותית מהממוצע הארצי ושיעורי הילודה גבוהים ביותר – 35 לידות ל- 1,000 נפשות, כפול משיעור הלידות במחוז תל אביב. הממוצע הארצי עומד על 20 לידות ל- 1,000 נפשות. מהנתונים עולה עוד כי שיעור האבטלה ביהודה ושומרון נמוך יותר מהממוצע הארצי, וכי רמת ההכנסה למשפחה גבוהה יותר בכ-10%. יחד עם זאת, בשל העובדה שגודל המשפחה גבוה יותר ביהודה ושומרון ההכנסה לנפש נמוכה ב-13% מהממוצע הארצי.

לסיכום, נמצא כי תחושת "הבריאות" ו"שביעות הרצון מהחיים", ביהודה ושומרון גבוהות גם הן מהממוצע הארצי. הסקר החברתי של הלמ"ס (2006), שבחן את הערכת מצב הבריאות של תושבי ישראל, מראה ביו"ש מרגישים טוב יותר 91%, לעומת הממוצע הארצי העומד על 73%. התושבים היהודים באזור יו"ש גם יותר מרוצים מהחיים - 92.3% מתושבי יו"ש הביעו שביעות רצון רבה, לעומת 83% בממוצע ארצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully