וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני שוקלת לתמוך במשטר נשיאותי

יו"ר קדימה דנה בשינוי שיטת הממשל עם אנשי עסקים ונציגים ממפלגות אחרות, והצהירה: "המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל"

יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני, שוקלת לקדם יוזמה לשינוי שיטת הממשל בישראל. במפגש סגור, שנערך בשבוע שעבר בתל אביב, בהשתתפות נציגי הליכוד, העבודה, מרצ וישראל ביתנו אמרה לבני, כי המודל אותו היא בוחנת הוא משטר נשיאותי.

"המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל", אמרה לנוכחים. "בעבר חששתי ממתן כוח רב מדי לאדם אחד לפרק זמן נתון מראש, במדינה שבה ההכרעות הן של חיים ומוות כמעט ברמה היומיומית. בעבר חששתי שזה קיצוני מדי, אך אני לא בטוחה שפתרונות הביניים מספקים את התוצאה הדרושה". עם זאת, לבני הדגישה כי טרם גיבשה עמדה סופית בנושא.

מטרת המפגש, שנערך ביוזמת "הפורום לייצוב הממשל" בביתו של איש העסקים מיכאל שטראוס בתל אביב, היתה לנסות להגיע להסכמה עקרונית לגבי מבנה הממשל הרצוי, ובמסגרתו הועלו גם הצעות חלופיות לזו של לבני. בין השאר נדונו הצעתו של יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, להנהגת בחירות אזוריות, וקביעתו של ח"כ אבשלום וילן (מרצ), לפיה הצעד החשוב ביותר הוא דווקא כינון חוקה שתביא להסכמה בין חלקי העם.

במפגש, שהתקיים ביום רביעי בלילה השתתפו גם אנשי עסקים, בהם מייסד הפורום לייצוב הממשל, יצחק נזריאן, יו"ר אל-על הפורש איזי בורוביץ, נשיא סלקום עמוס שפירא, נשיא מוטורולה-ישראל אלישע ינאי, דב לאוטמן, היזם אורי דורי, נשיא בוינג-ישראל דוד עברי. בנוסף, נטל במפגש חלק נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם מגידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully