וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: נהר הטיבר עלול לפרוץ את גדותיו

הגשמים העזים שנמשכים ברומא עלולים להביא להצפות חמורות בנהר הטיבר. שני בני אדם נהרגו בבירת איטליה כתוצאה מהצפות

נהר הטיבר ברומא עלול לפרוץ את גדותיו, כך אמרו גורמים בעיריית רומא העוקבים אחר קצב עליית המים בנהר, יחד עם זאת הם צופים כי הנהר לא יציף חלקים נרחבים בעיר.

גווידו ברטולאסו, ראש המחלקה להגנה אזרחית באיטליה אמר כי יש סיכוי של עד 30 אחוזים כי הנהר יעלה על גדותיו ויגרום להפרעה והצפות במספר שכונות בצפון רומא, אולם ההצפות לא יגיעו לחלק העתיק שבמרכז העיר. בימים האחרונים נהרגו שני בני אדם כתוצאה מהתאונות הקשורות למזג האוויר באיטליה.

"אנו עוקבים אחר קצב עליית המים בנהר, אך זה עדיין לא הגיע לרמות המסכנות את בירת איטליה", אמר ברטולאסו. "אני מאמין כי כרגע אנחנו שולטים על המצב, וחשוב מאוד לעקוב אחר הסיטואציה, ולהתערב אם אכן תיווצר סיטואציה חמורה יותר".

מאות מתנדבים הניחו בימים האחרונים שקי חול במטרה למנוע הצפות בנהר הטיבר. המשטרה חסמה דרכים מסוימות לכניסה של הולכי רגל, והתושבים מתבקשים להימנע משימוש בכלי רכבם ולהישאר בביתם.

ההצפות באיטליה לא פוסחות גם על ונציה, העיר שתמיד הייתה מקושרת למים ולנהרות עולה על גדותיה בשבועות האחרונים. ונציה שמוצפת כבר במשך שבועיים, שוברת שיא של 22 שנה עם מים בגובה של 1.56 מטר. ונציה הוצפה כ-50 פעמים בין 1993 ל-2002, אולם התקרית החמורה ביותר הייתה ב-1966, אז העיר הוצפה במים בגובה של 1.94 מטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully