וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר: אובמה חייב להתנתק מהשדולה הישראלית

נשיא ארה"ב לשעבר הביע תקווה שאובמה יגלה עמדה יותר פרו- פלסטינית מבוש: "הלובי היהודי מפעיל לחץ כבד על כל הבכירים בוושינגטון"

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר הביע אמש (שישי) תקווה שהממשל החדש של הנשיא הנבחר ברק אובמה יושפע פחות מאיפא"'ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, ויגלה עמדה פרו-פלסטינית. "נכון אמנם שהילרי קלינטון ורם עמנואל מושפעים מאוד מאיפא"ק ומהלובי היהודי , אבל אני חושב שבחירתו של הגנרל ג'ים ג'ונס ליועץ לביטחון לאומי מעוררת תקווה, שכן הוא מכיר היטב את המצב בפלסטין", אמר קרטר במהלך ביקור בלבנון.

פרשנים בוושינגטון אמרו כי ג'ונס, שיעד לאחרונה שימש כשליח מחלקת המדינה למזרח התיכון, יגלה יחס ביקורתי כלפי ישראל. קרטר המשיך וביקר את השפעת איפא"ק על הפוליטיקה האמריקאית: "אני יודע שמופעל לחץ כבד על כל נושאי המשרה בוושינגטון ליישר קו עם העמדות של ישראל"

קרטר גם קרא לאובמה לגלות מעורבות גדולה יותר מזו של בוש במשא ומתן בין הצדדים: "ארה"ב נעדרה למעשה בשמונה השנים האחרונות מהמשא ומתן בין הישראלים לפלסטינים. אני מקווה שאובמה יתחיל לפעול בעניין מיד עם כניסתו לתפקיד".

קרטר התייחס גם לפגישה אפשרית בינו לבין נציגי חיזבאללה ואמר: "הייתי מאושר אם נציגי חיזבאללה היו מוכנים להיפגש עמי". קרטר שביקורו בלבנון נועד לסייע בגיבוש פשרה בין הפלגים במדינה הוסיף כי "באתי לכאן כדי לפגוש את כל נציגי הפלגים ואני מצר על כך שחיזבאללה סירבו להיפגש עמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully