וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "ישראל דרשה סיפוח גושי ההתנחלויות"

יו"ר צוות המו"מ הפלסטיני אבו עלא גילה כי ישראל ביקשה לספח בהסכם קבע 7% משטחי הגדה, והבהיר כי הרשות דחתה ההצעה. לדבריו, אולמרט גם הסכים לקלוט 5,000 פליטים לאורך 5 שנים

הרשות הפלסטינית חושפת לראשונה את פרטי המשא ומתן שנוהל עם ישראל במהלך השנה האחרונה. בשיחה עם כתבים פלסטינים גילה אמש (שישי) יושב ראש צוות המשא ומתן של הרשות אבו עלא כי "ישראל ביקשה לספח כ-7% משטח הגדה המערבית". לדבריו, ישראל מבקשת להשאיר בידיה ארבעה גושי התנחלויות גדולים - אריאל, מעלה אדומים, גוש עציון וגבעת זאב.

אבו עלא הבהיר כי הרשות דחתה את ההצעה הישראלית, ואמר כי מדובר בשטחים החיוניים להקמת המדינה הפלסטינית. לדבריו, ישראל הציעה להעביר לרשות שטחים חלופיים, אולם לא באותו היקף של שטח ולא באותה איכות. הוא ציין עוד, כי למרות שהפלסטינים העלו את נושא ירושלים מספר פעמים, צוות המשא ומתן הישראלי סירב להביע עמדה בנושא.

באשר לסוגית הפליטים, אמר אבו עלא כי הרשות הפלסטינית אינה דורשת את חזרתם של כל הפליטים הפלסטינים. הוא גילה כי ראש הממשלה אהוד אולמרט הסכים לקבל 5,000 פליטים פלסטינים לאורך תקופה של חמש שנים.

אבו עלא שבתןקף תפקידו קיים שיחות רבות עם שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני שיבח אותה בעבר על תפקודה כראש צוות המו"מ הישראלי. "לבני היא נושאת ונותנת קשוחה", אמר אבו עלא.

בתוך כך, מסקר שנערך על ידי מכון סקרים פלסטיני עולה כי מרבית הפלסטינים סבורים שיו"ר הרשות אבו מאזן צריך לפרוש מתפקידו. כהונתו של אבו מאזן צפויה להסתיים ב-9 בינואר, אולם הוא התבטא לאחרונה כי בכוונתו להאריך את כהונתו. בחמאס הביעו התנגדות נחרצת להארכת כהונתו של אבו מאזן ואיימו כי אם לא ייערכו בחירות לראשות הרשות הפלסטינית בינואר, הם יפעלו להדחת אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully