וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיתרון הלאומי של ערביי ישראל - במקום אחר"

בשיחה עם תלמידי תיכון, אמרה לבני כי ברגע שתוקם מדינה פלסטינית יוכלו ערביי ישראל להגר. על סוגיית שליט: "כשחייל יוצא לתפקיד, לא תמיד אפשר יהיה לחלצו"

מערכת וואלה!

(צילום: זוהר ראובני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני, אמרה היום (חמישי) כי הפתרון הלאומי של ערביי ישראל נמצא במקום אחר. "כדי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית יש להקים שתי מדינות לאום עם ויתור מסויים ועם קווים אדומים ברורים. כשזה יקרה אני אוכל לבוא לאזרחי ישראל הפלסטינים, מה שאנו מכנים היום - ערביי ישראל, ולומר להם כי הפיתרון הלאומי שלכם נמצא במקום אחר". עם זאת, הבהירה לבני, כי הם יוכלו להמשיך ולהישאר אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל.

את הדברים אמרה לבני בשיחה עם תלמידים ב"תיכון חדש" בתל אביב. כשנשאלה על ידי אחד התלמידים מדוע לא עושים מספיק כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה, ענתה לבני כי "אנו עושים את כל שניתן כדי להחזירו, זה לא תהליך פשוט, כל מי שייבחר בבחירות הקרובות יעשה הכל כדי להביא בשלום הביתה כל ילד. כשחייל יוצא לתפקיד, עלול לקרות מצב שחס וחלילה הוא ייפול לשבי, אבל לא תמיד אפשר לחלץ אותו משם".

"אין עם מי לדבר"

מנהלת בית הספר חיה שהם, סיפרה כי לבני התקבלה על ידי התלמידים בבית הספר, שוחחה עימם במשך כחצי שעה וענתה על שאלות, כשנשאלה על ארגון החמאס אמרה לבני כי "לפי המדיניות שהארגון נוקט בה כיום, אין בכלל עם מי לדבר, ואחת המטרות שלה בפגישות עם מנהיגים היא לשכנע שלא תינתן לגיטימציה לארגון, יש הבדל בין החמאס לבין הרשות הפלסטינית שאיתה אנו כן מדברים".

900 ימים לאחר חטיפתו של החייל גלעד שליט, אמר הבוקר מחמוד א-זהאר, מראשי חמאס בעזה, כי הממשלה הבאה שתוקם בישראל לאחר הבחירות, יכולה להביא לשחרורו של שליט בתוך יממה. בראיון לקול ישראל אמר א-זהאר כי "אפשר להחזיר את גלעד שליט בתוך יום אחד, אם תוקם ממשלה אמיצה שתשחרר אסירי עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully