וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: משתוללים ביוון, ואלו לא האלים

תקרית הירי ביום שבת הוציאה אלפים לקרבות רחוב עם כוחות הביטחון. העוני חונק, התסכול פורץ והממשלה כנראה איבדה שליטה

קרבות רחוב

עשרות מפגינים ושוטרים נפצעו במהלך קרבות הרחוב שפרצו ברחבי יוון. בקבוקי תבערה, רימוני הלם וגז מדמיע הפרו את השלווה בחצי האי. המהומות פרצו במוצאי שבת, לאחר שאלכסנדרוס גריגורופולוס בן ה-15 נורה למוות על ידי המשטרה בפרברי הבירה אתונה

האופוזיציה חוגגת?

למרות שהאלימות החלה כהתפרצות זעם בתגובה להרג, עושה רושם שהפרעות תפסו כיוון פוליטי. מפלגות האופוזיציה נחושות להפיל את הממשל הלא יציב במדינה, והמצב הכלכלי החמור תרם רבות להסלמה בקרבות

רוצים בחירות

משטרת יוון התעמתה עם מאות מפגינים מחוץ לפרלמנט באתונה. מפלגות האופוזיציה קראו לערוך בחירות חדשות על מנת להביא לסיום את המחאה האלימה שהחלה לפני ארבעה ימים. שוטרים מצויידים במסיכות גז ובמגנים התנגשו עם מפגינים במשך למעלה משעה, לפני שהחלו לפזרם באמצעות גז מדמיע. המפגינים, צעירים ברובם, השליכו אבנים על השוטרים וקראו להעלות את הפרלמנט באש.

עניין כלכלי

בפרברי אתונה התאספו אלפים כדי להשתתף בהלוויותו של גריגורופולוס. משתתפים רבים קראו קריאות גנאי נגד המשטרה וכינו את השוטרים "חזירים" ו"רוצחים". הרג הנער עורר את זעמם של צעירים רבים ביוון, הכועסים על שנים של שחיתות פוליטית ועלייה בממדי העוני והאבטלה, שהוחמרו לאחרונה בעקבות המשבר הכלכלי הגלובלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רצח בכוונה תחילה?

שוטר אחד הואשם ברצח גריגורופולוס. במשטרה המקומית טוענים כי השוטר ירה שלוש יריות אזהרה באוויר, לאחר שהניידת בה נסעו השוטרים הותקפה על ידי 30 צעירים, אך לטענת עדי ראייה, השוטר כיוון את נשקו אל הנער.

חורבן הבית

המהומות ביוון פרצו ביותר מעשר ערים והגיעו עד לאיים המתויירים כרתים וקורפו. מאות מבנים נהרסו או נשרפו ולמעלה מ-50 בני אדם נפצעו. עד כה נהרסו יותר מ-130 חנויות בבירה אתונה.

אין מנהיגות

התקשורת ביוון ביקרה בחריפות את חוסר הצלחתו של ראש ממשלת יוון קוסטס קראמנליס להשתלט על המהומות. המשטרה עצרה עד כה כ-200 מפגינים, חלקם באשמת ביזה. עם זאת כוחות הביטחון נמנעו מעימותים אלימים עד כמה שניתן, מחשש להחרפת המחאה.

המחאה מתרחבת

ועדי העובדים הצטרפו למחאה הארצית, ופתח בשביתת מחאה נגד הצעדים הכלכליים אותם יזמה הממשלה. השביתה תכלול גם את הבנקים ועסקים רבים וצפויה לפגוע קשות בתחבורה.

ההיסטוריה חוזרת

ליוון יש מסורת של עימותים אלימים, בעיקר בין סטודנטים ואנרכיסטים למשטרה. רבים משווים בין המהומות הנוכחיות להפגנות הסטודנטים בשנת 1973, בסופן הודח שלטון החונטה הצבאית השלטת. ביוון מקווים לשחזר את ההישג?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully