וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד שומר על כוחו, העבודה מתחזקת

על פי הסקרים האחרונים, למרות הרשימה הימנית של הליכוד זוכה המפלגה ב-36 מנדטים. קדימה נחלשת ומאבדת בין מנדט לשניים

יממה לאחר הבחירות המקדימות בליכוד, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יכול להיות רגוע לפי שעה. "אפקט פייגלין", שממנו הוא כל כך חשש ואף התבטא כי יכול לגרום לנזק אלקטורלי כבד, לא בא לידי ביטוי בסקרים האחרונים. לפי סקר "הארץ-דיאלוג", בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב, אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, הליכוד היה זוכה ב-36 מנדטים, זאת לעומת 34 מנדטים בסקר דומה שנערך לפני כשלושה שבועות.

גם בסקר של מכון "דחף - מינה צמח" שנערך עבור ידיעות אחרונות לא נרשם "זעזוע" בכוחו של הליכוד. על פי הסקר יורד הליכוד מ-32 מנדטים ל-31. כאמור, סקרים קודמים שהזמין נתניהו הצביעו על כך ששילובו של פייגלין ברשימה עלול לעלות לליכוד בארבעה-חמישה מנדטים. שני הסקרים שפורסמו היום לא מאששים הנחה זו, אך ייתכן ש"אפקט פייגלין" טרם חילחל לתודעת המצביעים. בשבועות הקרובים נהיה עדים קרוב לוודאי למתקפה חריפה של קדימה והעבודה על רשימת הליכוד הימנית. למתקפה כזאת יש פוטנציאל להביא את "אפקט פייגלין" לכדי מיצוי.

מי שיכולה להיות מעודדת מעט מהסקרים האחרונים היא מפלגת העבודה. על פי סקר "הארץ-דיאלוג", זוכה העבודה ל-12 מנדטים, עלייה של שני מנדטים מהסקר הקודם. על פי סקר מכון דחף עולה העבודה משמונה מנדטים ל-11 מנדטים. קדימה לעומת זאת, מאבדת כוח. על פי סקר "הארץ-דיאלוג" יורדת קדימה מ-28 מנדטים ל-27 ועל פי סקר "מכון דחף" מ-26 ל-24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully