וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אגוזים מסייעים לחילוף חומרים

תפריט ים תיכוני בשילוב מנת אגוזים יומית סייעה לקבוצת מחקר להסדיר בעיות בעיכול. התפריט גם מוריד את הסיכון לחלות בסוכרת ואסתמה

אגוזים הם לא רק טעימים, אלא יש להם גם יתרונות בריאותיים ברורים. ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת רובירה אי-וירג'יל בספרד ופורסם ברשת ה-BBC, עולה כי הוספת אגוזים לתפריט ים תיכוני מסורתי, עשיר בפירות וירקות, יש יתרונות בריאותיים מובהקים.

במהלך המחקר, מנה יומית של אגוזים מעורבים סייעה לקבוצת מבוגרים שסבלו משלל בעיות מטבוליות, ביניהן השמנת יתר, כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ורמות סוכר חריגות, לווסת את חילוף החומרים בגופם. "תוצאות המחקר מראות שתפריט ים תיכוני מסורתי - כזה שאינו מוגבל באנרגיה, ומועשר באגוזים שבהם אחוז שומן לא רווי גבוה, שהם גם טעימים מאוד - הוא כלי יעיל בוויסות בעיות מטבוליות", כתבו החוקרים.

הממצאים מצטרפים להוכחות שכבר קיימות ליתרונות הבריאותיים של תפריט ים תיכוני, בו בולטים ירקות, דגים ושומנים בריאים כגון שמן זית. תפריט כזה הוכח כמוריד את הסיכון לחלות בסוכרת, אסתמה, ושלל מחלות נוספות. החוקרים הסבירו כי באגוזים ישנם מרכיבים חיוניים רבים: סיבים תזונתיים, חומצות אמינו, אשלגן, סידן ומגנזיום. בנוסף, יש בהם רמת גבוהות של שמנים לא רוויים הדומים לשמן זית, שהם טעימים מאוד, ובריאים מאוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אגוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully