וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרס החינוך צריך להינתן לאיסמעיל הניה"

משרד החינוך בוחן אפשרות לפרגן לשדרות, אולם דווקא יו"ר ועד ההורים לשעבר מתנגדת למתן פרס על הישגים. בעירייה זועמים

עימות חזיתי פרץ היום (שלישי) בין עיריית שדרות ליושבת ראש ועד ההורים העירוני לשעבר, בתיה קטר. הרקע לעימות: התנגדות נחרצת של קטר למתן פרס רשמי למערכת החינוך של שדרות. במשרד החינוך בוחנים באחרונה אפשרות להעניק לעיר פרס לאור הישגי התלמידים על רקע ההתמודדות היום יומית שלהם עם המצב הביטחוני הקשה.

בתיה קטר שלחה מכתב לפקידות הבכירה של משרד החינוך בירושלים ובמחוז הדרום, בו היא מפרטת את הסיבות להתנגדותה לקבלת הפרס. "איך ייתכן?", כותבת קטר, "שילדי שדרות הגיעו להישגים כל כך מרשימים והם מוצלחים עד כדי כך שהם עברו בתוצאות המרשימות את כלל ילדי ישראל? חלק גדול מהתלמידים שנבחנו בחמש יחידות אנגלית, לא יודעים לדבר אנגלית ולחילופין, תלמידים שנבחנו בארבע יחידות מתמטיקה, לא יודעים לפתור משוואות רגילות. הצלחה או כישלון שעוד נדע בעתיד, כאשר הילדים הפלסטינים יובילו את החינוך וילדי שדרות ישארו מאחור?"

קטר ממשיכה בציניות וטוענת כי "מדינת ישראל צריכה לתת את פרס החינוך ואות יקיר שדרות למר הניה ולהודות לו על ההישגים שילדי שדרות זכו להם בזכותו ועל מנת למנוע אפליה ארצית, נבקש ממר הניה שיפגיז גם את שאר מדינת ישראל, על מנת שגם ילדי מדינת ישראל יובילו ולא ישארו מאחור. ההחלטה לתת את פרס החינוך למערכת החינוך בשדרות היא שגויה ומבוססת על נתונים שקריים".

מנהלת אגף החינוך בעיריית שדרות מרים ששי זעמה על מכתבה של קטר. ששי הציגה נתון לפיו 84 אחוזים מבוגרי כיתה י"ב מבית הספר התיכון המקיף הכללי בעיר, זכאים לתעודת בגרות. לדבריה, "הפעולה של קטר היא חסרת אחריות. הנתונים שבידינו מצביעים על התנהלות שונה מזו שמציגה קטר וכמובן על תוצאות אחרות, מדויקות, המבוססות על נתונים אמיתיים".

ששי הוסיפה כי "הנתונים שבידינו הם לא סופיים ולא רשמיים, אבל הם מצביעים בהחלט על שיפור ניכר. זו תוצאה של השקעה רחבה במערכת החינוך, שנועדה לסייע לתלמידים להתמודד עם הקשיים הנובעים מהמצב הביטחוני". ראש העירייה הנבחר דוד בוסקילה סרב להתייחס למכתבה של קטר בנימוק שכל אזרח רשאי להשמיע את דעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully