וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן חלוץ אינו שולל הצטרפות לפוליטיקה

רמטכ"ל מלחמת לבנון השנייה שעל פי ועדת וינוגרד כשל בתפקידו, שוקל לצאת לדרך פוליטית בתום תקופת הצינון

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אינו שולל הצטרפות לפוליטיקה עם סיום תקופת הצינון המוטלת עליו, לקראת תום שנת 2009. כך אמר היום (שלישי) בראיון לטלי ליפקין-שחק בגלי צה"ל. חלוץ התייחס לביקורת הקשה שנמתחה על תפקודו כרמטכ"ל בזמן מלחמת לבנון השנייה: "הייתי הראשון שאמר שנעשו טעויות ובהן גם טעויותי, אבל אינני שותף לחוסר הפרופורציה עם ההלקאות העצמיות יוצאות הדופן".

לאחר סיום מלחמת לבנון השנייה, התפתח דיון ציבורי בנוגע להמשך כהונתו של חלוץ בתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל, אולם חלוץ הצהיר מצדו כי אין בכוונתו לעזוב את תפקידו וכי ברצונו להכין את הצבא לעימות עתידי. עם זאת, ב-17 בינואר 2007 הודיע חלוץ על התפטרותו. שלושה חודשים לאחר מכן קבע דו"ח הביניים של "ועדת וינוגרד" כי חלוץ ושר הביטחון דאז עמיר פרץ כשלו בתפקידיהם בניהול המערכה.

חלוץ העיד בחודש ינואר 2007 במשך שבע שעות בוועדה שחקרה את אירועי המלחמה. בעדותו אמר חלוץ כי הדרג המדיני היה שותף מלא לקבלת ההחלטות וכי הנחת העבודה היתה שצה"ל יוצא למבצע צבאי ולא למלחמה. עוד אמר חלוץ בעדותו שהציע לצאת למבצע של 72-96 שעות וכי ב-12 ביולי, יום חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, היה מדובר בפעולה ולא במלחמה. חלוץ הודה שגיוס המילואים התבצע מאוחר מדי.

בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות" שפורסם בחודש פברואר השנה אמר חלוץ כי "הרגע הקשה ביותר שעבר עלי במלחמה היה כשהבנתי שאנחנו לא מספקים את הסחורה, שאנחנו לא נותנים את התשובה שחשבתי ואני עדיין חושב, שאנחנו יכולים לתת. היציאה למהלך הקרקעי האחרון היתה נכונה ונדרשת, אבל לא ציפיתי שלא נצליח לטפל בירי על העורף. המילה 'החמצה' מבטאת גם את התחושה שלי".

חלוץ שמונה במהלך השנה למנכ"ל חברת "קמור מוטורס" העוסקת בייבוא מכוניות ב.מ.וו, התבטא בחודש מאי בנושא פוליטי כשאמר באירוע בבאר שבע כי "ישראל יכולה להסתדר בלי הגולן. עבור שלום אמיתי צריך להיות מוכנים לשלם מחיר אמיתי. טוב לחפש כל אפשרות להגיע להסדר עם כל אויב". דבריו של חלוץ עוררו סערה בקרב סיעות הימין בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully