וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הרפס עלול להוביל לאלצהיימר

חוקרים בבריטניה גילו כי הווירוס גורם להצטברות פלאק במוחם של חולים. כעת בודקים אם תרופות לטיפול בווירוס יכולות למנוע פגיעה

פצעי קור ש"נוחתים" עליך, מציבים אותך בסכנת היחשפות למחלת האלצהיימר, כך עולה מראיות של מחקר חדש שהוצג בבריטניה. ב-BBC דווח כי וירוס ההרפס שיוצר את פצעי הקור, הוא הגורם העיקרי לחלבון הפלאק שמצטבר במוחם של אנשים שחולים באלצהיימר. מהצד החיובי ניתן לראות כי הגילוי האחרון של צוות החוקרים מאוניברסיטת מנצ'סטר, מצא שתרופות נגד וירוס שנועדו לטפל בפצעי קור, יכולות למנוע מצב של שיגעון גדלות הקשור במחלת האלצהיימר.

פרופ' רות יצחקי ועמיתיה גילו עדויות די.אן. איי של וירוס ההרפס ב-90 אחוזים מהפלאק שנמצא במוחם של מטופלים במחלת האלצהיימר. בעבר נמצאו תוצאות דומות גם בניסויים שנערכו בעכברים. החוקרים אומרים שהגילויים החדשים מחזקים את ההשערה שפצעי קור שנגרמים מווירוס, עלולים לגרום גם לתופעת שיגעון גדלות ואלצהיימר.

פרופ' יצחקי אמרה לכתב העת "פתולוגיה" שפרסם את הגילויים: "אנו סבורים שווירוס ההרפס מזין את מוחם של קשישים, בזמן שהמערכת החיסונית שלהם מתדרדרת ולאחר מכן יוצר זיהום רדום שמופעל שוב ושוב על ידי חשיפה לאירועים כגון מתח, דיכוי המערכת החיסונית וכן זיהומים שונים".

פרופ' יצחקי הוסיפה כי "גורמים אלה מזיקים לתאי המוח שמתים ואחר כך בהתפוררותם, משחררים את החלבונים שיוצרו בתוך פלאק העמילואיד הנמצא במחלת אלצהיימר". החוקרים מתכננים לבדוק עכשיו אם תרופות קוטלות נגיפים לטיפול בפצעי קור שימנעו פעילות של וירוס ההרפס, יפסיקו את נזקי התאים שמובילים לאלצהיימר. אפשרות נוספת היא לתת חיסון נגד הווירוס כדי למנוע מלכתחילה את התפתחות המחלה.

רבקה ווד, חוקרת מחלת האלצהיימר אומרת בבטחה כי "זה יכול להוביל לטיפולים חדשים עבור מחלת האלצהיימר, בהתבסס על קוטלי נגיפים קיימים. בכל אופן, יסודו של גורם מחלת האלצהיימר עדיין אינו ידוע. יש צורך בהרבה יותר מחקרים כדי להציע תקווה ל-700 אלף האנשים בבריטניה שחיים עם אלצהיימר ועם שיגעונות מקושרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully