וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט הכריע: "רשת ביטחון פנסיונית מגיל 57"

אחרי שורה של דיונים והתייעצויות, הכריז ראש הממשלה על פריסת רשת ביטחון לחיסכון הפנסיוני. "הרשת תיפרס באופן מיידי, לא נפקיר את החוסכים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

המדינה תפרוס רשת ביטחון לכספי הפנסיה. הרשת תחול על חוסכים מגיל 57, תגן על פנסיה בסכום של 750 אלף שקל בלבד ותיפרס באופן מיידי. כך הכריז הערב (שני) ראש הממשלה אהוד אולמרט במסיבת עיתונאים בירושלים, בהשתתפות שר האוצר רוני בר-און וראש המועצה הכלכלית-חברתית, פרופ' מנואל טרכטנברג.

לדברי אולמרט, הסכום המבוטח למי שיש 1.25 מיליון שקל יהיה 750 אלף שקל, ומי שהיקף החסכונות שלו מסתכם ב-1.5-1.245 מיליון שקל יקבל הגנה של 600 אלף שקל מסכום זה. "אזרחים עסקו בחיסכון במשך שנים רבות", אמר ראש הממשלה. "זה היה הכסף שייעדו לשנות הפרישה ואנו איננו מוכנים בשום פנים ואופן להפקיר אותם".

שר האוצר בר-און אמר במסיבת העיתונאים כי "הלך הרוח הציבורי ובעיקר פסיכולוגיית ההמונים, שהושפעו לא מעט מהעובדה שאנו מצויים בתקופה פוליטית סוערת ובתקופת בחירות, הביאו את האוצר לגבש פתרון בדמות רשת הביטחון. אנו באוצר סבורים שהטיפול במשבר צריך להיות בשורש הבעיה, בכלכלה הריאלית ובתחום הפיננסי. תכנית ההאצה שהשקנו מהווה מרכיב מרכזי בפתרון כי היא מקדמת פרויקטים ריאליים ובאה לפתור בעיות שעלולות לצוץ בתחום האשראי לחברות".

"ליישם את התכנית מייד"

יו"ר קדימה ציפי לבני, התייחסה הערב להכרזה על תכנית רשת הביטחון. "אני שמחה ומברכת על ההסכמה שהושגה", אמרה לבני. "המבחן כרגע הוא יישומה המהיר של התוכנית להאצת המשק ושל רשת הביטחון הפנסיונית".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ברך גם הוא על הודעת ראש הממשלה בנוגע תוכנית רשת הביטחון הפנסיונית: "אני מברך את ראש הממשלה, שלמרות ההתעקשות הבלתי מובנת של שר האוצר, גילה מנהיגות בשעת משבר קשה למשק והצליח לגבש רשת ביטחון שתופעל באופן מיידי. יחד עם זאת, בכוונתי להיפגש עם ראש הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב וללמוד את כל פרטי התוכנית". "צריך גם לזכור שהבעיה שלא פחות חשובה מרשת הביטחון היא גל הפיטורים ההולך ומתרחב וששר האוצר עדיין לא נתן מענה ראוי לבעיה כואבת זו", הוסיף.

ההחלטה על רשת הביטחון התקבלה לאחר שורה של דיונים שערך צוות הכלכלנים הבכיר של האוצר, בנק ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה. הצוות הוקם לפי המלצת ראש הממשלה אהוד אולמרט, לאחר שהעימות בין האוצר לבין לשכתו בעניין לרשת הביטחון איים לפגוע ביחסי שני המשרדים.

לפני כשבוע התפוצץ דיון בוועדת הכספים של הכנסת בנוגע לתוכנית האוצר להאמת המשק. זאת בשל עקב הסכמה בין האוצר לבין חברי הכנסת ונציגי ההסתדרות. יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) הודיע אז כי לא יעלה את התכנית להצבעה עד שהאוצר יבהיר מה יעלה בגורל רשת הביטחון לקרנות הפנסיה ולקופות הגמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully