וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילן: ”מרצ לא פוסלת קואליציה עם ש”ס”

בראיון לוואלה! LIVE אמר ח"כ וילן כי "חוק השבות מבוסס על חוקי הגזע הנאצים". על קדימה: "סופרמרקט גדול שאין בו כלום"

מערכת וואלה!

(צילום ועריכת וידאו: מערכת וואלה! חדשות)

"אנחנו לא פוסלים את ש"ס, נשב בכל ממשלה שיהיה לה איתנו בסיס משותף", כך הצהיר היום (שני) חבר הכנסת אבשלום וילן (מרצ), בראיון וידאו לוואלה! LIVE. עם זאת, הוא הסתייג והוסיף: "אין שום סיכוי שבעולם שנסכים להשתתף ממשלה שבה ש"ס מחזיקה בתיק החינוך".

לשאלה אם מרצ תשב בממשלה בה ש"ס מחזיקה בתיק הפנים, ענה: "היא כבר החזיקה בתיק הפנים, ונצטרך להיאבק. הבעיה היא ששינוי הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה היא החלטה של רוב בכנסת. גם הזרמים החילוניים בתוך הכנסת פוחדים לבצע את המהלך של הפרדת הדת מהמדינה". לדבריו, "הבסיס לחוק השבות הוא חוקי הגזע הנאציים".

"אנחנו חלק מהגוש של קדימה, העבודה, מרצ והסיעות הערביות", הבהיר וילן, "שאם יגיע ל-61 מנדטים, אנחנו רואים עצמנו חלק מתוך הממשלה הזו. אנחנו לא נשב בממשלה שירכיב אותה ביבי נתניהו ותתבסס על הגוש של קולות הימין", הבהיר. "לחילופין, אם לבני תחליט שהיא הולכת עם נתניהו והימין - אני לא מניח שנהיה פרטנרים שלה".

אם כולכם שייכים לאותו הגוש, מה זה משנה למי נצביע? שאל אחד הגולשים. על כך ענה וילן: "כשאתה מצביע קדימה, למי אתה מצביע? לשאול מופז הנץ המדיני או ללבני היונה? לדוד טל שהוא בעצם ש"ס? כשאתה מצביע קדימה אתה מצביע לסופרמרקט אחד גדול – יש לך את כל העמדות ובעצם אין לך כלום".

לשאלה אם מרצ איבדה את תדמיתה החברתית לש"ס או לליכוד, ענה: "הבעיה שלנו היא אחרת, לא זו. אנחנו לא מקבלים לגיטימציה כי אנחנו נתפסים ככאלה המגינים על הצד הפלסטיני יותר מאשר על הצד הישראלי. בתחום החברתי-כלכלי יש לנו אהדה מאוד גדולה".

"ההצבעה לש"ס בשכונות ובעיירות הפיתוח היא בעצם הנצחת הבערות, כי ברגע שלא תהיה מצוקה ולא יהיו בעיות חברתיות באותם המקומות, ממילא לא תהיה סיבה יותר להצביע ש"ס, כך שש"ס היא המשמרת מספר אחת של כל איי המצוקה בתוך החברה הישראלית. מזה היא מתפרנסת. האנשים בשכונות ובעיירות מזדהים איתנו מאוד בנושא החברתי, אך בנושא המדיני קשה להם להזדהות איתנו".

וילן הסביר את חשיבותה של תנועת השמאל החדשה. "התנועה החדשה שוברת איזושהי תקרת זכוכית שנתקלנו בה בשתי מערכות הבחירות האחרונות, ולא הצלחנו להתרומם", אמר. "אנחנו ירדנו מ-12 מנדטים לחמישה. הטענה היתה שלמרות שאנחנו צודקים בעמדות, אנחנו לא רלוונטיים. יחד עם התנועה החדשה, שרוצה לחבור למרצ כדי להקים סוציאל דמוקרטיה מתונה מחדש, נגיע לחוגים יותר רחבים. זו מעין מעטפת שנותנת לנו לגיטימציה הרבה יותר רחבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully