וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן ביצעה ניסוי בטיל קרקע-קרקע חדש

הניסוי נערך כחלק מתרגיל ימי בן שישה ימים, בו החלה אירן השבוע. על פי הדיווחים, "הטיל 'נאסר 2' נורה מספינת מלחמה ופגע ביעדו"

הצבא האירני ביצע ניסוי בטיל קרקע-קרקע חדיש שנורה מספינת מלחמה כחלק מתרגיל, כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת הממלכתית באירן. ביום שלישי פתחה אירן בתרגיל ימי בן שישה ימים באזור המפרץ הפרסי על רקע המתיחות עם ישראל וארצות הברית בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

"הניסוי נערך אתמול. טיל 'נאסר 2' נורה מספינת מלחמה, פגע ביעד המרוחק 30 קילומטרים ממנה והרס אותו", דיווח הרדיו הממלכתי. סוכנות החדשות אירנ"ה דיווחה כי היה זה הניסוי הראשון של הטיל לטווח בינוני החדש.

מפקד חיל האוויר האירני, חסן שאה ספי, הודיע בשבוע שעבר כי ארצו הצליחה לפתח טיל אוויר-אוויר חדיש המסוגל להגיע לטווח של 40 קילומטר. לדבריו, בכוונת צבא אירן לפתח את הטיל כך שיגיע לטווח של 100 קילומטר. שאה ספי הוסיף כי הטיל החדש, שפותח על ידי מומחים אירנים, נוסה כבר במהלך תמרונים של צבא אירן בצפון מערב המדינה.

הטלוויזיה הממלכתית של אירן דיווחה לפני כשבועיים כי המדינה ביצעה בהצלחה ניסוי ברקטת חלל בשם "קאבוש 2". לפני כחודש ערכה אירן ניסוי בדור חדש של טילי קרקע-קרקע. לא נמסרו פרטים נוספים על הניסוי. בחודש אוגוסט האחרון הודיעה אירן כי שיגרה לוויין דמה לחלל באמצעות רקטה שפותחה במדינה. גורמים בארה"ב מסרו בתגובה כי הניסוי נכשל.

בתוך כך, ראש ארגון סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) אמר אתמול כי הנסיונות לעצור את תוכנית הגרעין האירנית נכשלו. מוחמד אל בראדעי אמר את הדברים בווינה והם התפרסמו בעיתון "לוס אנג'לס טיימס". בראדעי סבור כי חמש השנים של המאמצים שנקטה ארצות הברית והקהילה הבינלאומית להפסיק את תוכנית הגרעין האירנית לא נשאו פירות.

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה שלוש פעמים סנקציות על אירן במטרה לגרום לה לעצור את תוכנית הגרעין האירנית, והאיחוד האירופי וארצות הברית ניסו לשכנע את הממשל באירן לעשות כן בתמורה להטבות כלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully