וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר הבריאות בזימבבואה - משבר בינלאומי"

ראש ממשלת בריטניה קורא לקהילה הבינלאומית להתגייס לעזרה בעקבות מגיפת הכולרה שפרצה בזימבבואה ובה מתו 600 בני אדם

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אומר כי המשבר הבריאותי בזימבבואה שגבה עד כה את חייהם של 600 בני אדם הינו משבר בינלאומי חמור ולא משבר לאומי של זימבבואה בלבד. ממשלת זימבבואה אינה מסוגלת ואינה פועלת לטפל בחולים במגפת הכולרה שפרצה במדינה.

בראון הוסיף כי הסיוע הרפואי יגיע לכל אותם חולים ולא משנה הבדלי הדעות עם מנהיג המדינה רוברט מוגאבה. בראון לא קרא באופן מפורש למוגאבה להתפטר מתפקידו אך אמר כי מנהיגי העולם צריכים לעולם יחד ולהגן על זכויות האדם והדמוקרטיה בזימבבואה.

בהצהרה שפרסם הכריז בראון כי בימים הקרובים בראש סדר העדיפויות עומד הסיוע הרפואי שיישלח לזימבבואה. "כרגע מדובר במשבר בינלאומי ולא משבר לאומי, המערכות הממשלתיות בזימבבואה שבורות, ואין להן יכולת לטפל בחולים. בשבוע שבו מציינים 60 שנה להצהרת האו"ם על זכויות האדם אנו צריכים לעמוד ביחד ולהגן עליהן, ולהגיד לרוברט מוגאבה עד כאן".

רוב תושבי בירת זימבבואה, הארארה, נותרו בשבוע האחרון ללא גישה למים בגלל מגפת הכולרה שפרצה במדינה. אספקת המים נותקה מכיוון שלמדינה אין מספיק כימיקלים לטהר את המים מהמגיפה. חלק מתושבי הארארה החלו לחפור בארות מים בחצרות בתיהם, ותורים ארוכים משתרכים ליד עמדות מכירה של מים שהוקמו ביוזמת המקומיים.

לפחות 600 בני אדם נהרגו בחודשים האחרונים מכולרה, מחלה המתפשטת במים מזוהמים. משרד הבריאות הורה לאזרחי המדינה להפסיק ללחוץ ידיים אחד עם השני, כדי למנוע את התפשטות המחלה. לפי רשת ה-BBC, למעלה מ-11 אלף אנשים נדבקו במחלה מאז חודש אוגוסט. זו ההתפרצות המגיפה החמורה ביותר במדינה מאז שנת 2000.

המגיפה התפשטה לאחר קריסת מערכת הבריאות והתברואה במדינה. ניתן לטפל במחלה בקלות, אך לבתי החולים אין מספיק תרופות ורופאים. הממשלה מאשימה את המצב בסנקציות שהטילו מדינות המערב על המדינה. לטענתה מדובר בניסיון להפיל את שלטון הנשיא רוברט מוגאבה. עם זאת, הסנקציות שהוטלו על המדינה בעקבות זיוף הבחירות והאלימות הפוליטית מכוונות רק למוגאבה ולמקורביו, והן כוללות הגבלות תנועה והקפאת הנכסים שלו במדינות זרות.

זימבבואה נאבקת גם במשבר כלכלי חמור. האינפלציה השנתית במדינה עומדת על 231,000,000% ורק לאחד מתוך חמישה מבוגרים במדינה יש עבודה קבועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully