וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאמצים לעצור את הגרעין האירני נכשלו"

"לא התקדמנו ולו סנטימטר אחד בניסיון לעצור את תוכנית הגרעין של אירן" אמר ראש סבא"א, מוחמד אל בראדעי, בראיון לעיתון "לוס אנג'לס טיימס"

ראש ארגון סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) אמר היום כי הנסיונות לעצור את תוכנית הגרעין האירנית נכשלו. מוחמד אל בראדעי אמר את הדברים בווינה והם מתפרסמים בעיתון "לוס אנג'לס טיימס". בראדעי סבור כי חמש השנים של המאמצים שנקטה ארצות הברית והקהילה הבינלאומית להפסיק את תוכנית הגרעין האירנית לא נשאו פירות.

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה שלוש פעמים סנקציות על אירן במטרה לגרום לה לעצור את תוכנית הגרעין האירנית, והאיחוד האירופי וארצות הברית ניסו לשכנע את הממשל באירן לעשות כן בתמורה להטבות כלכליות.

"לא התקדמו ולו סנטימטר אחד בנושאים הללו", אמר מוחמד אל בראדעי, ראש ארגון סבא"א, "אני חושב שעד כה המדיניות בה נקטנו נכשלה". למרות זאת אמר אל בראדעי כי הוא אופטימי לגבי ההתפתחויות בין טהרן למדינות המערב וארצות הברית.
בראדעי הוסיף כי הבחירה בנשיא ארצות הברית החדש ברק אובמה העניקה לו תקווה חדשה, לאחר שאובמה הודיע כי יפעל לחיסול מאגרי הנשק האטומי בנאום המפלגה הדמוקרטית והודיע כי בכוונתו לפתוח בשיחות עם מדינות יריבות בנושא.

"הוא מוכן לדבר עם מדינות אויבות כגון אירן וצפון קוריאה, בניגוד לממשל בוש, שנהג בצורה מתנשאת כלפי מנהיגי מדינות אלו ורק החמיר את המצב".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully