וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת רצח העם

גם אחרי השואה לא מצליח העולם למנוע השמדת עם. כריסטיאן אמאנפור מ-CNN סוקרת את הזוועות, המחדלים והשתיקה בסרט חדש

אסור להשתמש

לרגל 60 שנה לאמנת האו"ם למניעה והענשה על פשע של השמדת עם, הכתבת הבכירה של רשת CNN, כריסטיאן אמנפור, יצרה את הסרט "זעקת רצח העם" (Scream Bloody Murder). הסרט הדוקומנטרי, המתפרש על פני שעתיים, חוקר את האימה החוזרת של רצח עם, וחושף את הסיפורים יוצאי הדופן של העדים לזוועות שפנו לקהילה העולמית בבקשה להתערב. בסרט עוקבת אמנפור אחר נסיבות השואה היהודית, הטבח האתני בארמניה, והטרור והאלימות המתמדת בקמבודיה, רואנדה, עירק ודרפור.

בין היתר מציג הסרט את רפאל למקין, עורך דין יהודי פולני, שהצליח להימלט בזמן השואה, אך הוריו ועוד 40 מחברי משפחתו נרצחו. בשנות הארבעים, למקין הטביע את המושג "רצח עם", בהתייחסו להרס מכוון ושיטתי של קבוצה אתנית, גזעית, דתית או לאומית. למקין אף הצליח לשכנע את האו"ם לנסח אמנה המחייבת מדינות למנוע ולעצור רצח עם ובשנת 1948, האו"ם הכריז רשמית על האמנה למניעת והענשת פשע של השמדת עם.

בסרט חושפת אמנפור מסמכים של הממשל בארה"ב המוכיחים כי ממשלו של רייגן התנגד להטלת סנקציות על עירק בשל ניסיונו לטפח את המדינה כבעלת ברית נגד אירן בשנת 1988. אמנפור חוזרת גם לרואנדה, שם התבצע בשנת 1994 רצח עם של מאות אלפי בני שבט הטוטסי בידי המיליציות של שבט ההוטו. הסרט מסתיים בדיווח על מה שרבים מחשיבים כרצח העם הראשון של המאה ה-21 – דרפור.

'זעקת רצח העם' משודר ביום שישי ה-5 בדצמבר בשעות 4:00, 12:00 ו-19:00, ביום שבת ה-6 בדצמבר בשעות 14:00 ו-22:00, וביום ראשון ה-7 בדצמבר ב-3:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully