וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומביי מרכינה ראש לזכר 183 קורבנות הטרור

אלפי תושבים יצאו לרחובות העיר עם נרות והתאבלו על ההרוגים בפיגוע המשולב. מספר הפצועים עומד לפי שעה על 239 בני אדם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

למעלה מ-2,000 תושבי מומביי שבהודו יצאו הערב (ראשון) לרחובות לזכר 183 קורבנות מתקפת הטרור בעיר. התושבים נשאו נרות והלכו לאורך הטיילת המפורסמת של העיר "מרין דרייב". בימים הקרובים מתוכננות עצרות אבל נוספות ברחבי הודו.

בתחילה טענה המשטרה המקומית כי מספר ההרוגים בפיגוע המושלב עומד על 195 בני אדם, אך היא הורידה את המספר הבוקר ל-174 ו-239 פצועים. סגן מושל מדינת מהרשטרה, בה שוכנת מומביי, אמר אמש (שבת) במסיבת עיתונאים כי מחקירת מתקפת הטרור, כי גורמי הטרור תכננו להרוג 5,000 איש.

"הם נשאו פצצות, רובים ורימוני יד", אמר ר.ר. פאטיל, ו"על סמך החקירה שלנו אנחנו מאמינים שהם תכננו להרוג 5,000 איש". הוא הוסיף, כי הרשויות בודקות את האפשרות שחלק מהטרוריסטים הצליחו להימלט ומסתתרים עדיין במומביי.

וילסראו דשמוך, מושל מדינת מהרשטרה (התואר הרשמי הוא "ראש השרים") ציין במסיבת העיתונאים כי הטרוריסטים שנתפסו הם ממוצא פקיסטני. "אלה שנלכדו הם פקיסטנים", אמר דשמוך. "באשר לאחרים", הוסיף, "החקירה בעיצומה, ופרטיה יפורסמו בקרוב".

הלחימה בת שלושת הימים במומביי הסתיימה אתמול לפנות בוקר, כשכוחות הביטחון הודיעו שהצליחו להשתלט סופית על מלון "טאג' מהאל" בעיר ולהרוג את המחבלים שהתבצרו בו. "מלון טאג' נמצא בשליטתנו" אמר חסאן גאפור, ראש המשטרה במומביי. עוד אמר גאפור שהמתקפה כולה בוצעה על ידי 10 מחבלים שהגיעו לעיר. לדברי גאפור, תשעה מהמחבלים נהרגו ואחד נלכד על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully