וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר ומשרד רה"מ ינסו להגיע להסכם

לאחר חילופי האשמות הדדיים ודיון כושל בוועדת הכספים, יוועדו הבוקר שוב נציגי משרד האוצר ומשרד רה"מ בניסיון להגיע להסכמה על רשת ביטחון לחוסכים לפנסיה

צוותים מטעם משרד האוצר, בנק ישראל ומשרד ראש הממשלה ישובו וייוועדו היום (שני) בניסיון לגבש מתווה מוסכם להגנה על כספי החוסכים בקופות הגמל וקרנות הפנסיה, לאחר שאתמול מתחו הצדדים השונים ביקורת חריפה זה על זה. בגלי צה"ל דווח כי אם תושג במהלך היום הסכמה על פרטי התוכנית, תוגש עוד השבוע רשת הביטחון לאישור ועדת הכספים של הכנסת.

שר האוצר רוני בר-און מתח אמש ביקורת חריפה על חברי הכנסת לנוכח אי אישורה של התכנית להאצת המשק. "המשק משווע לזריקת החמצן שיש באמתחתנו", אמר בר-און בראיון לערוץ 2, "והפוליטיקה מונעת זאת". לדבריו, "אנחנו עדים להתנקשות של הפוליטיקה באינטרסים של מדינת ישראל". בר-און הכחיש את השמועות, לפיהן בכוונתו להתפטר מתפקידו.

אתמול שלחו בכירים במשרד האוצר מכתב ליועצו הכלכלי של ראש הממשלה, פרופ' מנואל טרכטנברג, בו הלינו על התנגדות גורמים במשרד ראש הממשלה לתוכנית האוצר. הבכירים טענו כי הגורמים במשרדו של אולמרט חורגים מסמכותם.

פיצוץ בוועדת הכספים

הדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכספים בנוגע לתוכנית האוצר "פוצץ" עקב חוסר הסכמה בין האוצר לבין חברי הכנסת ונציגי ההסתדרות. יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) הודיע כי לא יעלה את התכנית להצבעה עד שהאוצר יבהיר מה יעלה בגורל רשת הביטחון לקרנות הפנסיה ולקופות הגמל.

בתגובה ל"פיצוץ" הישיבה של הוועדה, אמרה יו"ר קדימה ציפי לבני כי "אי אישור התוכנית הוא שערורייה. החלטות כלכליות קריטיות והכרחיות נדחו שלא לצורך. את התוכנית הכלכלית שהביא האוצר היום לוועדת הכספים בגיבוי של כלל הגורמים הפוליטיים והכלכליים בישראל – צריך לאשר ומהר".

לבני הוסיפה ואמרה כי "אין זה סותר את הצורך, שגם אני מאמינה בו, לעשות השלמות לתוכנית ולתת ביטחון לחוסכים בטווח הארוך. אבל כל עיכוב באישור התוכנית שהוגשה עד כה הוא בלתי אחראי ופוגע ביכולת להתמודד, מהר ככל הניתן, עם המשבר. הנפגעים המידיים מכך הם קודם כל אזרחים. אף אחד מאיתנו לא יכול להרשות לעצמו דחייה של צעדים דחופים ונדרשים מסיבות שאינן ענייניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully